arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸
سی ان ان:

چرا فروشندگان روزنامه سالها پیش برای فروش خبرها فریاد می زدند؟

 این روزها یک توییت ساده می تواند  ظرف چند ثانیه اخباری مهم را برای میلیون ها نفر منتشر کند. اما این شیوه نشر خبر به مرور زمان به مرحله فعلی رسید. برای مثال در دهه 1980 بود که پایگاه خبری سی ان ان چرخه خبری 24 ساعته را آغاز کرد. اکنون دهه ها است که در دنیایی با اخبار غیرقابل توقف و بی پایان زندگی کرده ایم. اما یک پرسش مهم هنوز باقی است. چرا روزنامه فروش های قدیمی برای فروش روزنامه فریاد می زدند و یک جمله کلیدی را تکرار می کردند؛ "فوق العاده! فوق العاده! آخرین خبر!"
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 این روزها یک توییت ساده می تواند  ظرف چند ثانیه اخباری مهم را برای میلیون ها نفر منتشر کند. اما این شیوه نشر خبر به مرور زمان به مرحله فعلی رسید. برای مثال در دهه 1980 بود که پایگاه خبری سی ان ان چرخه خبری 24 ساعته را آغاز کرد. اکنون دهه ها است که در دنیایی با اخبار غیرقابل توقف و بی پایان زندگی کرده ایم. اما یک پرسش مهم هنوز باقی است. چرا روزنامه فروش های قدیمی برای فروش روزنامه فریاد می زدند و یک جمله کلیدی را تکرار می کردند؛ "فوق العاده! فوق العاده! آخرین خبر!"

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از سی ان ان، طبق اعلام انجمن ناشران روزنامه در نیویورک، طی  قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ، فروشندگان روزنامه مجبور بودند برای فروش اخبار فریاد فوق العاده بودن سر دهند چرا که روزنامه ها در دو نوبت صبح و عصر چاپ می شدند. اما مطمئناً برخی خبرهای مهم بین این دو نسخه اتفاق می افتاد. بنابراین اگر یک اتفاق خارق العاده پس از پایان مهلت صبح انتشار روزنامه رخ می داد ، بسیاری از روزنامه ها برای پوشش خبر مجبور بودند یک شماره فوق العاده را در نوبت چاپ دوم منتشر کنند و در نتبجه روزنامه فروش ها برای فروش نسخه های ثانویه فریاد می زدند "فوق العاده! فوق العاده "

چرا فروشندگان روزنامه سالها پیش برای فروش خبرها فریاد می زدند؟

بدون شک روزنامه ها  در طول تاریخ تکامل یافته و تغییر کرده اند. این تغییرات نه تنها در بخش و سبک نوشتاری و محتوا بلکه حتی در چیدمان آنها مشهود است. از نیویورک تایمز تا واشنگتن پست، بعضی از روزنامه های معروف تغییراتی قابل توجهد را پشت سر گذاشته اند تا به مرحله فعلی رسیده اند. حتی ورود رادیو به عرصه خبر باعث تغییراتی آشکار در سبک نوشتاری روزنامه ها شد چرا که روزنامه ها چاره ای نداشتند به جز این که تلاش کنند با اخبار رادیویی رقابت کنند.این ماجرا در دهه 1930 در اوج خود قرار داشت.

جوزف پولیتزر ، ناشر افسانه‌ای ، اندکی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1932 ، گفت: "رادیو، روزنامه را در حوزه سرعت ، دقت و راحتی در دسترس بودن به شدت به چالش کشیده است." اما این روزها در حالی که بسیاری از روزنامه ها همچنان برای رویدادهای مهم  مانند افتتاحیه المپیک ، بلایای طبیعی یا حتی مسابقات ورزشی ، نسخه های اضافی چاپ می کنند دیگر نیازی به فریاد زدن اخبار در گوشه های خیابان نیست.

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان