arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا برای برگزاری مذاکرات برگزیت را رد کرد

اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا مبنی بر برگزاری مذاکرات در مورد طرح جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا مبنی بر برگزاری مذاکرات در مورد طرح جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را رد کرد.

به گزارش فارس، یک رسانه بریتانیایی در گزارش خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا درخواست بریتانیا برای برگزاری مذاکرات برگزیت را در آخر هفته جاری رد کرده است.

طبق گزارش «اسکای نیوز»، کمیسیون اروپا گفته که پیشنهاد جدید جانسون هیچ اساسی را برای نهایی کردن یک توافق جداسازی ارائه نمی‌کند.

اسکای نیوز به نقل از «ناتاشا برتود» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات در مورد طرح جانسون برای جایگزین کردن «ترتیبات پشتیبان» در پایان هفته انجام نخواهد شد.

وی گفت که فرصت دیگری به بریتانیا برای ارائه جزئیات طرح خود در روز دوشنبه، داده خواهد شد.

روزنامه تایمز به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: «اگر ما مذاکرات آخر هفته را برگزار کنیم، به نظر می‌رسد که این مذاکرات مناسب است اما ما هنوز راه درازی در پیش داریم.»

توافقنامه‌ای موسوم به «توافق جمعه خوب» که از سال ۱۹۹۹ به اجرا در آمده به صراحت انجام هر گونه بازرسی‌های فیزیکی در مرز را ممنوع می‌کند. اتحادیه اروپا با پیشنهاد ساز و کاری موسوم به «ترتیبات پشتیبان» به دنبال محافظت از مفاد «توافق جمعه خوب» است، اما دولت جانسون با این بند موافق نیست و به دنبال لغو آن است.

طبق این گزارش، روز جمعه متن طرح پیشنهادی جانسون برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) منتشر شد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

نظرات بینندگان