arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۴ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا صداوسیما درآمد «برنده باش» را پس نمی دهد؟
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۷:۵۲

مدیران صداوسیما پس از گذشت ۶ ماه از توقف مسابقه «برنده باش» هنوز درباره مبلغ در آمدی که از طریق مردم کسب کردند و مورد انتقاد مراجع و حتی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت توضیحاتی ارائه نداده و با واکنش کلیشه‌ای رد مسئله، در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کنند.

زنگنه: ۲۲ سال است با وزیر نفت عربستان دوست هستم
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۷:۵۲

وزیر نفت در خصوص مذاکره با وزیر نفت عربستان گفت: هیچ مشکلی با ایشان ندارم و بیش از 22 سال است که با هم دوست هستیم و علی رغم تمامی تنش‌های منطقه‌ای دوستی ما همچنان حفظ شده است. بیژن زنگنه ادامه داد: در واقع ما با همه دوست هستیم و در منطقه با هیچ کشوری یا شخصی دشمنی نداریم و اگر هر کدام تقاضای مذاکره داشته باشند آماده‌ایم.

یک ایرانی در اندیشه شکست بوریس جانسون
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۷:۱۱

علی میلانی، عضو ایرانی‌تبار حزب کارگر بریتانیا، به شبکه خبری اسکای‌نیوز گفت امیدوار است با شکست بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در انتخابات پیش‌رو تاریخ‌ساز شود.اسکای‌نیوز نوشت: «در تاریخ بریتانیا، هرگز پیش نیامده که نخست‌وزیر متصدی، در انتخابات مقام خود را از دست بدهد.»

3 ایرانی از زندان های خارج از کشور آزاد شدند
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۵۱

ظریف، وزیر خارجه در مجلس در پاسخ به سوال دوم نماینده کبودرآهنگ مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای ارتقا جایگاه ایران و ایرانی در صحنه جهانی انجام شده است، گفت: ما وظیفه خود را درحمایت از ایرانیان خارج از کشور قرار می دهیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تضییع حقوق آنها به کار می گیریم؛ دو ایرانی که غیر قانونی زندانی بودند، آزاد شدند و به ایران بازگشتند، یک ایرانی که به درخواست آمریکا بازداشت شده به قید وثیقه آزاد شده، اما هنوز اجازه خروج ندارد، برای اینکه این تلاش ها بی نتیجه نشود، آنها را رسانه ای نمی کنیم و از گفت وگو و رایزنی های دیپلماتیک برای به نتیجه رساندن این اقدامات استفاده می کنیم.

ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران مسئول حملات به آرامکو است
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۵۰

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره کمک متخصصان آمریکایی به سعودی‌ها برای مواجهه با خسارات ناشی از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو بار دیگر ادعای بی‌اساس سایر مقامات کشورش علیه ایران را تکرار کرد. مارک اسپر گفت که متخصصان آمریکایی در عربستان هستند تا به سعودی‌ها کمک کنند. ایران مسئول این حمله بوده است.

ترامپ رسوایی اوکراین را به گردن وزیر انرژی انداخت
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۴۹

«دونالد ترامپ» به جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا گفته که تماس تلفنی وی با رئیس جمهوری اوکراین به اصرار «ریک پِری» وزیر انرژی آمریکا صورت گرفته است. به گفته دو منبع به اکسیوس، ترامپ پای ریک پری وزیر انرژی را وسط کشید و گفت «تعداد زیادی از افراد از این تماس تلفنی با خبر نبودند. اما من این تماس را برقرار کردم با وجودی اینکه نمی خواستم این کار را بکنم. تنها دلیلی که این تماس را برقرار کردم این بودکه «ریک» از من خواست.»

استرالیا: با درخواست آمریکا برای تحویل رضا دهباشی مخالفت کردیم
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۴۸

"کریستیان پورتر"، دادستان کل استرالیا در بیانیه ای با اشاره به مخالفت با درخواست آمریکا برای استرداد رضا دهباشی دانشجویی ایرانی که 13 ماه در استرالیا بازداشت بود، اعلام کرد:‌ با توجه به شرایط خاص این پرونده، دهباشی نباید مسترد شود. من این تصمیم را طبق رویه های قوانین داخلی استرالیا اتخاذ کردم و طبق قوانین ما، اتخاذ این تصمیم در حوزه اختیارات دادستان کل است.

وزیر راه: بودن ریلی زاهدان تروریستی نبود
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۴۶

وزیر راه و شهرسازی درباره سانحه ریلی قطار مسافری زاهدان - تهران، اظهار داشت: آن سانحه، سانحه‌ای نبود که سیستم حمل‌ونقل مقصر باشد بلکه اتفاقی افتاده بود که نادر است و کمیته سانحه هم به محل وقوع حادثه اعزام شد. اسلامی تأکید کرد: هیچ نوع شواهدی مبنی بر تروریستی بودن این حادثه وجود ندارد پیچ‌های ریل باز شده بود اما اینکه با چه انگیزه‌ای این پیچ‌ها باز شده بود مدیریت استان سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است.

درخواست نمایندگان برای بررسی حوادث لردگان
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۶

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تهیه گزارش جامعی از حوادث لردگان و قرائت آن در مجلس شدند. این درخواست در هیات رئیسه فراکسیون امید تصویب و نامه مرتبط با آن نوشته شد.

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در کازرون
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۵

دوربین‌های تله‌ای در منطقه میانکتل شهرستان کازرون و در موقعیت زیست گوزن زرد ایرانی تصویری از یک قلاده پلنگ به همراه توله‌اش به ثبت رساندند.

لایو خبر - ۱۴ مهر ۹۸

ترامپ: میت رامنی را «الاغ» خواند
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۲

ترامپ در توییتی ضمن انتقاد از تلاش میت رامنی علیه او درمورد ماجرای اوکراین گیت و به سخره گرفتن او که نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۱۲ بود و از باراک اوباما شکست خورد، گفت: اگر میت‌رامنی همین‌قدر سخت در مقابل اوباما تلاش می‌کرد می‌توانست برنده شود اما متاسفانه او در نطفه خفه شد. میت‌رامنی هرگز متوجه نشد که چه‌طور پیروز شود. او یک "الاغ مغرور" است که از ابتدا با من سر جنگ داشته.

رهبر کره شمالی در راه چین
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۱

یک روزنامه کره جنوبی نوشت برنامه ریزی برای سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به چین از مدتی پیش شروع شده است و قرار است وی در آینده ای نزدیک راهی پکن شود.

گام‌های بعدی تهران در راه است
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۳۰

بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است، تاکید کرد: گام‌های بعدی در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۱:۲۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان