arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

قصد خرید سرور مجازی دارید؟ 17 نکته قبل از 1 ریال هزینه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با رشد تجارت دیجیتال در دنیای اینترنت، مهاجرت از مدل کسب و کار سنتی به آنلاین رواج زیادی یافته است. اکثر فروشگاه‌ها و عرضه‌کنندگان خدمات و محصولات، از یک وب‌سایت هم برای ارائه سرویس‌های خود استفاده می‌کنند. داشتن سایت علاوه بر بالابردن تعداد مشتریان، به اعتبار تجارت نیز می‌افزاید.

قصد خرید سرور مجازی دارید؟ 17 نکته قبل از 1 ریال هزینه

راه‌اندازی یک وب سایت اغلب با سرویس‌های میزبانی اشتراکی، آغاز می‌شود ولی به مرور زمان با رشد کسب و کار و افزایش بازدیدکنندگان، مهاجرت به سمت سرورهای اختصاصی و اختصاصی مجازی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. سرورهای اختصاصی همانطوری‌که از نام آنها پیداست، منابع بیشتری به نسبت میزبانی‌های اشتراکی دارند. این منابع شامل پردازنده، حافظه اصلی، هارد‌دیسک، ترافیک ماهانه و... می‌شوند که در اختیار وب‌سایت و کاربران آن قرار می‌گیرد. با افزایش بازدید یک سایت و ایندکس شدن آن توسط موتورهای جستجو، قطعا سایت نیاز به سرور قدرتمندتری برای پاسخگویی به درخواست‌های متعدد خواهد داشت. لذا پیشنهاد تهیه سرور اختصاصی توسط مدیر سایت و یا شرکت میزبان، ارائه می‌شود.

سرورهای اختصاصی مجازی یا همان Virtual Dedicated Server از تقسیم بندی منابع یک سرور، به تعدادی سرور کوچکتر ایجاد می‌شود که در نتیجه  VM ها منابعی کمتر از سرور میزبان خواهند داشت. اما اغلب، ویژگی‌های یک سرور اختصاصی را در بر‌دارند.

با تهیه سرور اختصاصی، هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی پرداخت می‌نمایید. اما فراموش نکنید که در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، چه امکانات و ویژگی‌هایی را دریافت خواهید کرد. پس قبل از اینکه 1 ریال هزینه کنید این 17 نکته را مرور کنید. مهمترین مواردی که قبل از انتخاب یک سرویس‌دهنده و تهیه سرور اختصاصی مجازی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

17 نکته قبل از 1 ریال هزینه

1.آیا از ابتدا پیشنهاد مناسبی دریافت‌کرده‌اید؟ آیا نیاز به سرور اختصاصی مجازی دارید؟

در صورتیکه بر روی سرویس اشتراکی یا میزبانی فعلی خود با کمبود منابع از قبیل فضای ذخیره‌سازی، پردازنده، حافظه اصلی و... مواجه شده اید تهیه سرور، گزینه مناسبی است. اما لازم نیست هزینه بالایی متقبل شوید و یک سرور اختصاصی تهیه کنید که اغلب بخش اعظمی از منابع آن نیز، بی‌استفاده بمانند. سرور اختصاصی مجازی با منابع مشخص و دسترسی اختصاصی در مقایسه با یک هاست‌اشتراکی، برای شما انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تر و بهتری است.

2.موقعیت فیزیکی سرور کجا باشد؟ دیتاسنتر داخل ایران یا خارج از ایران؟

قصد خرید سرور مجازی دارید؟ 17 نکته قبل از 1 ریال هزینه

با توجه به بازدیدکنندگان وب‌سایت خود، محل فیزیکی سرور را انتخاب نمایید. سرور مجازی داخل ایران برای بازدیدکنندگان داخل کشور، بیشتر توصیه می‌شود. همین امر در سرعت پاسخگویی به درخواست‌ها تاثیرگذار خواهد بود. در مقابل، سرور مجازی خارج از ایران با Range IP و میزان ترافیک بالاتری که دارد نیز انتخاب حساب‌شده‌تری برای کاربران خارج از ایران است.

3.آیا منابع سرور مجازی کافی است؟

سرور مجازی در نهایت از تقسیم یک سرور اختصاصی به چند ماشین مجزا ایجاد شده‌ است، بنابراین  برخی محدودیت‌ها دارد که، در زمان خرید باید به آنها توجه شود. به عنوان مثال، امکان تهیه بکاپ فیزیکی از یک سرور مجازی وجود ندارد. اگر نیاز به اتصال Dongle یا همان قفل سخت افزاری به سرور دارید، باید سرور اختصاصی تهیه کنید. نهایتا در سرور مجازی برخی منابع مانند هارد دیسک، کارت شبکه، برق و... سرورِ میزبان، بین ماشین‌های مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

4.آیا نرم افزارهای دلخواه شما بر روی سرور نصب می‌شوند؟

تهیه سرور اختصاصی در برخی مواقع، به دلیل نصب اپلیکیشن‌های دلخواه و مدیریت آنها توسط مالک‌سایت است. لذا قبل از تهیه سرور مجازی، منابع و امکاناتی که نرم افزار نیاز دارد را بررسی نمایید و سپس اقدام به هزینه کنید.

5.مدیریت سرور از راه دور در اختیار شما است.

سرور اختصاصی مجازی و سرور اختصاصی، امکان مدیریت را برای مالک وب سایت یا نرم افزار، فراهم می‌کند. دسترسی به ریموت سرور یا SSH سرورهای لینوکس و نیز امکان روشن و خاموش‌کردن سرور از راه دور، مهمترین بخش مدیریتی سرور مجازی است.

6.مجازی‌سازی با چه نرم افزاری صورت گرفته است؟

مهمترین مجازی‌سارهای دنیا HyperV، OpenZ، Xen و... هستند که تمایز آنها در نحوه مجازی سازی سرور و تخصیص منابع است. HyperV منابع سرور اصلی را دقیقا بین ماشین‌های مجازی تقسیم می‌کند. هر کدام منابع اختصاصی خود را در اختیار دارند و اصطلاحا Oversell بین ماشین‌ها، صورت نمی‌گیرد.

7.آیا کنترل پنل برای مدیریت ماشین مجازی و سیستم عامل آن دارید؟

سطح مدیریت ماشین مجازی که توسط شرکت سرویس‌دهنده به شما ارائه می‌شود، نکته هفتم است.  ارائه دسترسی لازم برای نصب یا تغییر سیستم عامل، مدیریت سرور از راه دور به‌واسطه کنترل‌پنل‌هایی مانند Solidcp مقدور است. این امکان را شرکت ارائه‌دهنده سرورمجازی، در زمان خرید سرور به کاربران ارائه خواهد داد.

8.چه نسخه‌هایی از سیستم عامل بر روی سرور میزبان ارائه می‌شود؟

نصب سیستم عامل‌های سرور مجازی، از طریق Image قرار داده شده بر روی سرور میزبان و کنترل پنل سرور، مقدور است. دقت کنید که امکان نصب به‌روزترین سیستم عامل‌ها مانند، ویندوز سرور 2016 و 2012 یا لینوکس Centos7 برای مدیر سرور وجود داشته باشد.

9.بکاپ سرور در صورت بروز هرگونه مشکل سخت‌افزاری تهیه شود.

پیکربندی سرور میزبان طوری باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل سخت افزاری یا رخداد، اطلاعات ماشین ها قابل بازیابی باشد. همچنین تهیه بکاپ روزانه از سرور میزبان، یکی دیگر از موارد امنیتی و مدیریتی سرور است.

10.آیا مانیتورینگ 24ساعته سرور میزبان، صورت می‌گیرد؟

در دسترس‌بودن همیشگی سرور میزبان نکته بسیار مهمی است. شرکت سرویس‌دهنده می‌بایست به‌صورت شبانه‌روزی Uptime سرور را بررسی کرده و در صورت بروز هر‌گونه مشکل، مدیر سرور را در جریان این امر قرار دهد.

11.پشتیبانی 24 ساعته سخت‌افزاری ارائه می‌شود؟

یکی از دغدغه‌های کاربران سرویس‌های دیجیتال و سرورهای اختصاصی، پشتیبانی 24 ساعته خدمات است. اینکه در صورت نیاز به مشاوره فنی و راهنمایی، در هر زمان بتوانند با یک کارشناس در ارتباط باشند. یک تیم پشتبان حرفه‌ای و آنلاین می‌تواند این نگرانی را مرتفع کرده و اطمینان خاطر به کاربران سرورهای اختصاصی مجازی خود بدهد.

12 .آیا پشتیبانی جامع از سمت شرکت میزبان ارائه می‌شود؟

قصد خرید سرور مجازی دارید؟ 17 نکته قبل از 1 ریال هزینه

پیکربندی سرور مجازی توسط شرکت میزبان انجام می‌شود و به همین دلیل پشتیبانی سخت‌افزاری آنرا نیز، بر عهده دارد. آیا می‌توان پشتیبانی کامل نرم افزارها را هم به شرکت میزبان سپرد؟

 ایران هاست به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر در ارائه سرویس‌های اختصاصی  و اختصاصی مجازی، این امر را برای کاربران خود محقق ساخته است. کاربران در زمان تهیه سرور مجازی می‌توانند، پشتیبانی جامع نرم‌افزارهای سرور را به‌صورت 24 ساعته به تیم فنی این مجموعه بسپارند.

13.امکان ارتقای منابع سرور در کمترین زمان ممکن مقدور است؟

نیاز به منابع بیشتر در سرورهای مجازی، امری اجتناب‌ناپذیر است. انجام این درخواست به‌صورت آنلاین و در کوتاهترین زمان ممکن، نکته مهمی است که شما را در انتخاب یک سرویس‌دهنده مناسب، مطمئن خواهد کرد.

14.امکان اطلاع رسانی تمدید و پرداخت آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز

 پرتال کاربری که از سمت شرکت سرویس‌دهنده ارائه می‌شود، برای مشاهده وضعیت سرویس‌ها و تمدید خواهد بود. علاوه بر این دسترسی، یادآوری و پیگیری تمدید از طریق راه‌های ارتباطی دیگر همچون ارسال پیامک، ایمیل اطلاع رسانی تاریخ انقضای سرویس و همچنین تماس کارشناس  CRM از دیگر امکانات جانبی است که ایران‌هاست برای آسودگی خیال کاربران خود فراهم ساخته است.

15.زیرساخت قدرتمند و استفاده از سخت‌افزارهای به‌روز دنیا در پیکربندی سرورها

پیکربندی سرور میزبان و کیفیت سخت افزارهای آن، نکته دیگری است که باید در زمان تیهه سرور مجازی در نظر گرفت.

16.زمان تحویل سرویس و نصب‌نرم افزارها

پس از پرداخت می‌توانید با دسترسی به کنترل پنل و اطلاعاتی که در اختیار دارید، نصب نرم‌افزارها را انجام دهید. راه‌اندازی سرور در کوتاهترین زمان ممکن در انتخاب شرکت میزبان موثر است.

17.بهتر است از چه سرویس‌دهنده‌ای، سرور مجازی را تهیه کنیم؟

مجموعه‌ای را انتخاب کنید که تمامی نکاتی ذکر شده در بالا را، برای شما فراهم کند. شرکتی که بتواند در زمان بروز هرگونه مشکل و اتفاق، پاسخگویی مناسبی را داشته باشد. تجریه، خوش‌نامی و کیفیت سرورها از مهمترین نکاتی هستند که حین انتخاب سرویس‌دهنده سرور مجازی خود، باید در نظر بگیرید.

میزبان مناسب را برای سرور مجازی خود انتخاب کنید.

قصد خرید سرور مجازی دارید؟ 17 نکته قبل از 1 ریال هزینه

ایران‌هاست با قدمتی 20 ساله، یکی از اولین شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای مجازی در داخل و خارج از ایران است. از طریق وب‌سایت این مجموعه، امکان ثبت سفارش آنلاین به صورت 24 ساعته برای کاربران وجود دارد. شما می‌توانید پس از پرداخت، راه‌اندازی سرور را از طریق کنترل پنل انجام دهید و در کمترین زمان ممکن، مدیر سرور خود باشید. علاوه‌بر این، انتخاب سرور با منابع مناسب و محقق‌شدن تمامی 17 نکته اساسی قبل از پرداخت هزینه، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران حرفه ای این مجموعه، در ارتباط باشید.

 

 

نظرات بینندگان