arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

کداک بازار رقابت را به سونی و کانن واگذار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غول دوربینهای عکاسی آمریکا بازار رقابت را به رقبای آسیایی اش واگذار کرده است زیرا شرکتهای سونی و کانن این بازار را در قبضه خود گرفته اند.

به گزارش انتخاب، شرکت امریکایی کداک که غول دوربینهای عکاسی و فیلمبرداری در جهان است برای جلوگیری از ورشکستگی تلاش می کند.

این درحالی است که این شرکت آمریکایی در یکصد و سی سال گذشته، عملکرد بسیار موفقی داشته است.

باآنکه شرکت کداک ابداع کننده دوربینهای دیجیتال بود ، رقبای آسیایی در این زمینه پیشی گرفتند و توانستند با عرضه دوربینهایی با کیفیت بهتر و ارزان قیمت ، رقیب آمریکایی خود را به عقب برانند.

به همین علت در حال حاضر کداک به شدت از رقبای آسیایی اش عقب تر است.هم اکنون شرکت کانن ، نوزده درصد بازار دوربینهای دیجیتال را از آن خود کرده است.

سهم شرکت سونی در این بازار جهانی هفده ممیز نه دهم درصد است.

شرکت نایکون دوازده ممیز شش دهم درصد از بازارهای جهانی را در این زمینه در اختیار خود دارد.شرکت سامسونگ با سهم یازده ممیز یک دهم درصدی در رتبه بعدی قرار دارد.

سهم شرکت کداک در بازار جهانی دوربینهای دیجیتال فقط هفت ممیز چهار دهم درصد است.سی و دو درصد دیگر بازار نیز در اختیار شرکتهای دیگر است.

شرکت کداک از سال دو هزار و سه حدود هفتادو چهار هزار نیروی کار خود را اخراج کرده و به بازنگری اساسی در فعالیتهای خودش روی آورده است.

اما این شرکت همچنان در وضع بدی قرار دارد.
نظرات بینندگان