arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۶ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیصل المقداد: اجازه اشغال ذره‌ای از خاک سوریه را نمی‌دهیم/کردهای سوریه همه چیزشان را باخته‌اند/ در نهایت کشور پذیرای همه آحاد ملت است
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۲۱

فارس نوشت: «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفت که «دمشق از همه اراضی سوریه دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد یک ذره از خاک سوریه اشغال شود».

فیصل مقداد گفت: «کسانی که خود را در آغوش بیگانگان می‌اندازند، از طرف همان بیگانگان با ذلت به بیرون رانده می‌شوند».

وی با اشاره به تصمیم ترکیه برای انجام عملیات موسوم به «شرق فرات» در شمال سوریه‌ گفت که «اگر ارتش ترکیه به سوریه حمله کند، از همه اراضی آن دفاع خواهیم کرد و هیچ گونه اشغالگری را نخواهیم پذیرفت و ذره‌ای از خاک سوریه را رها نخواهیم کرد».

وی که با روزنامه «الوطن» سوریه گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و عدم حمایت واشنگتن از کردهای سوری گفت: «کسانی که وطن خود را به نازلترین قیمت می‌فروشند، خود را در خارج از تاریخ خواهند یافت. ما پیشتر هشدار داده بودیم کسانی که بیگانگان را در آغوش می‌گیرند، همان بیگانگان آنها را با ذلت به بیرون خواهند راند و اکنون این اتفاق افتاده است».

ترامپ: هیلاری کلینتون کلاهبردار باید وارد رقابت‌ها شود/ او باید جنایت‌ها و بزهکاری‌های بزرگ خود را توضیح دهد
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۲۱

رئیس جمهور آمریکا از نامزد شکست خورده دموکرات‌ها در انتخابات سال 2016 خواست تا در انتخابات سال 2020 نیز شرکت کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر از «هیلاری کلینتون» نامزد شکست خورده انتخابات سال 2016 خواست تا وارد رقابت‌های انتخاباتی سال 2020 شود.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «هیلاری کلینتون کلاهبردار باید وارد رقابت‌ها شود تا با تلاش آن را از "الیزابت وارن" برباید. تنها یک شرط وجود دارد.این کلاهبردار باید جنایت‌ها و بزهکاری‌های بزرگ خود از جمله اینکه چگونه و چرا 33 هزار ایمیل را پس از دریافت احضاریه "C" پاک کرد، توضیح دهد.»

ترامپ طی روزهای اخیر به شدت درگیر تحقیقات آغاز استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل رسوایی مکالمه تلفنی با «ولودومیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است.

احتمال افزایش قیمت بنزین
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۱:۰۸

وزیر نفت درباره احتمال سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال جاری گفت: هر چیزی در این حوزه ممکن است.

حمله دوباره ملخ‌ها در پیش است
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۸

وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد، در سه ماه پایانی سال جاری دوباره با هجوم گسترده ملخ های صحرایی در مناطق مناطق جنوبی کشور مواجه خواهیم بود.

بازداشت ۴۰۰ نفر در ٣۵ پرونده اقتصادی
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۸

فرمانده انتظامی پایتخت اعلام کرد: بالغ بر ۳۵ پرونده بزرگ و کلان اقتصادی را با همکاری دادستانی به مرحله اجرا گذاشتیم و با قاطعیت ۴۰۰ نفر از این افراد را دستگیر کردیم.

نقشه داعش برای انفجار در قم در سال 95
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۷

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: در سال 95 یک تیم تروریستی از داعش به کشور وارد و در کرمانشاه ساکن شد. با رصد اطلاعاتی توانستیم مخفیگاه آنها را شناسایی کنیم؛ در مرحله بعد ماموران نوپو یگان ویژه وارد عمل شده و چون تیم تروریستی مقاومت کرده و تسلیم نشدند همه آنها را به هلاکت رساند. این تیم تروریستی سه نفره که به جلیقه انتحاری مجهز بودند برای انجام یک عملیات انتحاری در داخل حرم حضرت معصومه (س) در قم عازم کشور شده بودند که خوشبختانه شناسایی و معدوم شدند.

سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران کاهش یافت
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۶

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد که از ساعت صفر بامداد سه‌شنبه( ۱۶ مهر ماه) میزان سوخت گیری با کارت جایگاه داران در پمپ‌بنزین ها به ۲۰ لیتر کاهش یافت. قبلا این مقدار ۳۰ لیتر بود. خودروها می توانند با کارت سوخت شخصی در هر نوبت ۶۰ لیتر سوخت گیری کنند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان