arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

ترکیه: قصد تغییر ترکیب جمعیتی شمال شرق سوریه را نداریم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات نظامی قریب‌الوقوع ارتش این کشور در شمال شرقی سوریه، برای تغییر چهره جمعیتی آن منطقه نیست، بلکه برای تامین امنیت مرزی کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه: قصد تغییر ترکیب جمعیتی شمال شرق سوریه را نداریم«ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره درباره عملیات نظامی احتمالی علیه کردهای شمال شرق سوریه اعلام کرد که «باید امنیت مرزی خود و همچنین امنیت آواراگان سوری که قصد بازگشت به کشورشان را دارند، فراهم کنیم».

کالین گفت که «عملیات احتمالی علیه تروریست‌ها باعث تغییر چهره جمعیتی در منطقه نخواهد شد و کسانی که این اقدام را انجام می‌دهد در واقع "یگان‌های مدافع خلق" هستند».

سخنگوی دفتر ریاست جمهور سوریه با اشاره «پاکسازی جرابلس، الباب و اعزاز از عناصر مسلح» مدعی شد که «منطقه امن برای بازگشت آوارگان به سوریه تشکیل می‌شود».

ترکیه مدعی است که بعد از پاکسازی این منطقه از شبه‌نظامیان کُرد، زمینه را برای اسکان بیش از دو میلیون آواره سوری فراهم خواهد کرد که هم‌اکنون در ترکیه مقیم هستند.

ترکیه بعد از ماه‌ها تهدید و خط و نشان کشیدن برای شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه، شب گذشته (دوشنبه) از اولین حملات هوایی خود علیه این شبه نظامیان در حد فاصل مرز عراق با سوریه در منطقه «مالکیه» سوریه خبر داد. هدف از این حمله، تلاش برای قطع ارتباط زمینی بین سوریه و عراق بود.

ترکیه شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» ( شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) و نیروهای دموکراتیک سوریه (اس.دی.اف) را شاخه سوری گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و تروریست می‌داند.

نظرات بینندگان