arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

کارتر نظر خود را تغییر داد: از استیضاح ترامپ حمایت می کنم

جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق امریکا روز چهارشنبه گفت: بسیار خوشحالم که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان پرونده استیضاح ترامپ را دنبال می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق امریکا روز چهارشنبه گفت: بسیار خوشحالم که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان پرونده استیضاح ترامپ را دنبال می کند.

کارتر که پیش از این مخالف اقدام نمایندگان مجلس آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بود، با تغییر نظر خود از پیگیری رسوایی اخیر ترامپ و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین حمایت می کند.

کارتر در مصاحبه با شبکه ام اسی ان بی سی در حمایت از مواضع پلوسی گفت: من نیز یک دموکرات هستم، بنابراین مانند دموکرات ها از پیگیری روند استیضاح ترامپ خشنودم.

وی افزود: بسیار خوشحالم که رئیس مجلس تصریح کرده است که تحقیقات ترامپ به خوبی پیش می رود.

کارتر تاکید کرد: در صورت رای آوردن استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان این طرح به کنگره ارسال خواهد شد و در آنجا است که باید با جمهوری خواهان به طور جدی مبارزه کرد.

سی ونهمین رئیس جمهوری آمریکا همچنین در مورد تبعات این اقدام هشدار داد و گفت: ما هنوز باید حقایق را با تحقیقات بسیار دقیق مشخص کنیم.

وی گفت: فکر نمی کنم مجلس سنا با برکناری ترامپ از پست ریاست جمهوری موافقت کند اما اگر واقعیت کارهایی را که او انجام داده است فاش شود، قطعاً استیضاح امکان پذیر است و عزل از سمت کار ممکن است.

به تازگی رفتار ترامپ به دلیل مکالماتش با رئیس جمهوری اوکراین زیر ذره بین قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی است که ترامپ، رئیس جمهوری اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا باب تحقیق را در مورد «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باز کند.

بازپرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته از ارائه اطلاعات در مورد این مساله در جریان جلسه غیرعلنی با کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرد.

در همین حال، فشارها بر کنگره برای آغاز روند استیضاح ترامپ رو به افزایش است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان