arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

اولین حضور بین‌المللی فیلم «آرزو» در جشنواره «هوف» آلمان

فیلم کوتاه «آرزو» ساخته علیرضا قاسمی و علیرضا اسفندیارنژاد اولین حضور بین‌المللی خود را در فستیوال «هوف» آلمان تجربه می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم کوتاه «آرزو» ساخته علیرضا قاسمی و علیرضا اسفندیارنژاد اولین حضور بین‌المللی خود را در فستیوال «هوف» آلمان تجربه می‌کند.

 پنجاه و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم Hof امسال میزبان فیلم کوتاه «آرزو» ساخته علیرضا قاسمی و علیرضا اسفندیارنژاد است. فیلم کوتاه «آرزو» که به تازگی آخرین مراحل پس‌ از تولید خود را در کشور آلمان به اتمام رسانده، محصول شبکه‌ ARTE و SWR است.

فستیوال «هوف» در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است و مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور آلمان پس از فستیوال فیلم برلین به حساب می‌آید. فیلمسازانی نظیر جیم جارموش، وین وندرس، مارین اده، پیتر جکسون، ورنر هرتسوگ، تام تیکور و کارولین لینک از افرادی هستند نخستین حضور بین‌المللی خود را در این جشنواره تجربه کرده‌اند. این رخداد سینمایی محفل فیلم‌های آلترنیتیو و سکویی برای کشف فیمسازان جوان است.

قاسمی و اسفندیارنژاد هر ۲ فارغ التحصیل سینمای دانشگاه هنر تهران هستند که پیشتر با فیلم‌های «وقت نهار»، «ساقی»، «بهتر از نیل آرمسترانگ» و «میانبر» موفقیت‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند. این دومین همکاری این ۲ فیلمساز در مقام نویسنده و کارگردان بعد از فیلم کوتاه «میانبر» است.

فیلم کوتاه «آرزو» پیشتر در دوم اکتبر امسال، اولین اکران خود را در سینماتک فرانسه تجربه کرده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «آرزو نمی خواهد از مادرش جدا شود.»

نظرات بینندگان