arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

پیشگیری از گرفتگی عروق خونی با این مواد غذایی

گرفتگی عروق قلب به دلیل تغییر در شدت جریان خون و افزایش میزان کلسترول می باشد که همین امر با افزایش سن منجر به سکته قلبی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گرفتگی عروق قلب به دلیل تغییر در شدت جریان خون و افزایش میزان کلسترول می باشد که همین امر با افزایش سن منجر به سکته قلبی می شود.

 گرفتگی عروق قلب به دلیل تغییر در شدت جریان خون و افزایش میزان کلسترول می باشد، البته با بالا رفتن سن در تمام رگ‌های بدن رسوب ایجاد میشود که همین امر منجر به سکته قلبی می شود. از جمله علائم گرفتگی عروق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تنگی نفس از علائم گرفتگی رگ های خونی است

زمانی که به سختی نفس می کشید و احساس سنگینی در قفسه سینه خود داشتید و با فعاليت سنگین تشديد می شود ویا در حالت خوابیده نسبت به نشسته افزایش پیدا می کند. همچنین تنگي نفس ناگهاني ممكن است ناشي از علل خطرناك از قبيل آمبولی ريه باشد که با احتمال گرفتگی عروق همراه است.

 

درد در قمست بالایی بدن

هنگامی که احساس درد در سمت چپ شانه وکتف، دست، گردن و در ناحیه چپ قفسه سینه که با فعالیت شدیدتر می شود و با استراحت بهبود می یابد، نیاز به رسیدگی پزشکی فوری وجود دارد زیرا ممکن است نشانه ای از یک مشکل قلبی جدی باشد، به ویژه اگر درد عمیق است و دست تان نسبت به لمس حساس نیست، امکان گرفتگی عروق و رگ ها وجود دارد.

 

تعریق سرد

ممکن است در شرایط عادی و زمانی که دارید فعالیت روزمره خود را انجام می دهید ناگهان عرق کنید.

بنابراین اگر این علائم را تجربه کرده اید احتمال اینکه به گرفتگی عروق و رگ ها مبتلا باشید زیاد است. سعی کنید با رعایت این چند نکته از این بیماری در امان بمانید؛ به صورت دوره ایی فشار خونتان را کنترل کنید، چربی را از غذاهای روزانه حذف کنید، روزی 30 دقیقه ورزش کنید، اضافه وزن نداشته باشید و سیگار نکشید.

 

برای درمان و یا پیشگیری از این بیماری می توانید از برخی مواد غذایی کمک بگیرید به عنوان مثال آب اناربنوشید، فلفل قرمز را به غذاهایتان اضافه کنید، سیر مصرف کنید و لیمو ترش را در سبد غذایی تان بگنجانید. هر یک از این موادغذایی اثرات خاصی بر سیستم عروقی خواهند گذاشت.

 

آب انار

انار یکی از میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان است و به حفظ سلامت قلب از طریق الاستیسیته شریانی و کاهش التهاب رگ کمک می کند، همچنین کسانی که آب انار می نوشند، فشار خونشان پایین می آید و بنابراین خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی و بیماری کلیوی در این افراد نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

فلفل قرمز

این ماده غذایی کلسترول بد درسطح خون را کاهش می دهد. غذای تند می‌تواند به رفع انسداد عروق و بهبود گردش خون کمک کند. همچنین فلفل قرمز می‌تواند ریسک سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش داده و گردش خون را بهبود ببخشد.

سیر

سیر یک داروی ضد سرطانی است که برای باز کردن عروق، لخته شدن خون و کاهش کلسترول مفید است. سیرباعث بهبود عملکرد رگ ها می شود و خطر ابتلا به حملات قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

 

لیمو ترشلیمو ترش خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد. این میوه باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن و دیواره رگ ها شده و ویتامین سی موجود در آن باعث رقیق شدن خون در رگ ها می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان