arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

حزب دمکراتیک خلق ها: حمله ترکیه به سوریه نقض قراردادهای بین المللی است

حزب دمکراتیک خلق های ترکیه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را نقض تمامی قراردادها و حقوق بین الملل خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب دمکراتیک خلق ها: حمله ترکیه به سوریه نقض قراردادهای بین المللی استبنا به اطلاعیه منتشره از سوی این حزب، عملیات یاد شده دستاوردهای موجود در منطقه برای کردها را هدف قرار داده و عملیات علیه نیروهای دمکراتیک و روح همبستگی بین خلق ها است.

اطلاعیه با عنوان اینکه عملیات یاد شده همبستگی و آزادی گروه های یزدانی، سریانی، ترکمن، ارمنی، عرب و دیگر گروه ها را هدف خود قرار داده است، افزود: این یک جنگ غیرمشروع است و یکی از اهداف عملیات بازکردن مجدد راه برای نیروهای تروریستی داعش می باشد.

کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق که قبلا خواستار تماس مستقیم ترکیه و سوریه شده بود؛ بعد از آغاز عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه یک پیام توییتری منتشر کرد.

قلچداراوغلو در پیام خود نوشت: امیدوارم بدون اینکه حتی یک قطره خون نظامیان ترکیه ریخته شود در کوتاهترین زمان عملیات "چشمه صلح" با موفقیت به پایان برسد.

دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی که در حرکت همسو با حزب عدالت و توسعه است نیز در ارتباط با عملیات یاد شده، گفت: ترکیه برای از میان برداشتن نیروهای تروریستی که بقایش را مورد تهدید قرار داده است اقدام به یک عملیات مقدس کرده است.

خانم مرال آک شنر رهبر حزب نیک ترکیه نیز در پیامی برای نظامیان ترکیه آرزوی موفقیت کرد.

آک شنر از تمامی احزاب سیاسی خواست در برهه زمانی فعلی تمامی اختلافات را به کنار گذاشته و به مثابه یک حزب سیاسی عمل کنند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ساعت ۱۶ امروز به وقت محلی از آغاز عملیات نظامی در سوریه از سوی نیروهای نظامی ترکیه خبر داد.

عملیات با بمباران مناطقی که گفته می شود تروریست ها در آن اسکان دارند در منطق تل ابیض و راس العین آغاز شده و به گفته منابع نظامی عملیات نیروی زمینی ترکیه بعد از بمباران های هوایی آغاز خواهد شد.

بمباران های هوایی توسط هواپیماهایی که از از پایگاه های نظامی ترکیه در دیاربکر و اینجرلینک که در نزدیکی مناطق مرزی سوریه هستند انجام می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان