arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۸ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینفنتینو: از مقامات ایران ممنونم / حضور امروز بانوان در ورزشگاه، یک قدم بسیار مثبت رو به جلو به شمار می رود / اکنون دیگر نمی توان متوقف شد یا به عقب برگشت
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۲۲:۰۱

در این بیانیه عنوان شده است: "برای اولین بار در نزدیک به 40 سال اخیر، به هزاران زن اجازه داده شد تا در یک ورزشگاه در ایران، به تماشای یک مسابقه فوتبال بپردازند. این یک قدم بسیار مثبت رو به جلو به شمار می رود که فیفا و بخصوص دختران و زنان ایرانی، با اشتیاق در انتظار آن بودند. اشتیاق، شادی و شوری که امروز نشان داده شد، قابل توجه بود و ما را بیشتر تشویق می کند تا مسیری را که آغاز کرده ایم، ادامه دهیم. تاریخ به ما می آموزد که پیشرفت مرحله به مرحله به دست می‌آید و این آغاز یک سفر است."

در ادامه بیانیه اینفنتینو آمده است: "در نتیجه، فیفا اکنون بیش از هر زمان دیگری به آینده نگاه می کند؛ زمانی‌که تمام دختران و زنانی که مایل به شرکت در مسابقات فوتبال در ایران هستند، بتوانند آن را آزادانه و در یک محیط و فضای امن انجام دهند.اکنون دیگر نمی توان متوقف شد یا به عقب برگشت."

سخنگوی دولت: حضور زنان در استادیوم برای بازی های آینده فوتبال تضمین شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۲۰:۵۸

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا باز هم بانوان می توانند به ورزشگاه بیایند؟ گفت: رفتار امروز حضور بانوان در استادیوم آزادی، حضور آنان را در بازی های بعد تضمین کرد و اعتقاد دارم دست آقای تاج برای آمدن بانوان به دیگر بازی ها هم بازتر شده است.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران نشان دادند از فرهنگ بالایی برخوردارند زیرا نه اتفاق بدی رخ داد و نه کسی می تواند دنبال بهانه باشد

طرح نمایندگان برای حذف زبان انگلیسی از برنامه مدارس
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۹:۳۴

۵۷ نماینده مجلس طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور را به هیأت‌رئیسه مجلس ارسال کردند. بر اساس آن آموزش زبان‌ انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری می‌توانند به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند. به اعتقاد برخی نمایندگان مجلس، هم‌اکنون زبان انگلیسی در مدارس اجباری است و در این میان برخی دانش‌آموزان علاقه‌ای به تحصیل در دانشگاه را ندارند بنابراین اجبار در زبان انگلیسی می‌تواند در ضعف تحصیل این گروه از دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد

سانا: ۵۰ نیروی آمریکایی استان حسکه را به مقصد عراق ترک کردند
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۹:۰۶

ایسنا نوشت: این خبرگزاری خروج حدود ۵۰ سرباز آمریکایی به همراه ده‌ها خودروی نظامی را از استان حسکه و از طریق گذرگاه سیمالکا مشترک با عراق تایید کرد.

به گزارش این خبرگزاری، ۱۰ افسر نیروی آمریکایی به همراه کارشناسان خارجی این استان را ترک کردند.

آمریکا ابتدای هفته جاری از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد، این اقدام واشنگتن همزمان با آمادگی آنکارا برای انجام عملیات نظامی در داخل خاک سوریه انجام گرفت

جزئیات دیدار جبهه پایداری با آیت الله موحدی کرمانی / اعتراض جبهه پایداری به حضور ناطق نوری در جلسات جامعه روحانیت؟
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۷:۰۷

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام غلامحسین مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به دیدار اعضای جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی کرمانی و برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز، گفت: این دیدار بنا به درخواست دوستان جبهه پایداری انجام شد و به نظر ما دیدار خوبی بود.

وی درباره جزئیات این دیدار نیز گفت: اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری از آیت‌الله موحدی کرمانی خواسته بودند تا دیداری با ایشان داشته باشند که آیت‌الله موحدی کرمانی نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و این دیدار انجام شد؛ در این دیدار آخرین وضعیت جبهه انقلاب در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی موردبحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری تأکید کردند که وحدت را در جبهه نیروهای انقلاب قبول دارند

مقاله ظریف در روزنامه الرای کویت درباره «طرح صلح هرمز»
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۵۰

وزیر امور خارجه ایران در مقاله خود در روزنامه "الرای" کویت نوشت: «پویش صلح هرمز» با مشارکت هشت کشور وابسته به آن شامل عربستان، عراق، عمان، امارات، کویت، قطر، بحرین و ایران از ظرفیت لازم و کافی برای تحقق امنیت فراگیر در منطقه از طریق گفتمان درون منطقه‌ای برخوردار است. او نوشت: رییس جمهور روحانی مرا مأمور کرده‌اند که برای اطلاع از نظرات دولت‌ها و نخبگان منطقه و تکمیل و تقویت پیمایش صلح هرمز مشورت‌های خود را شروع نمایم. نخبگان، اندیشکده‌ها و بخش خصوصی می‌توانند با ارائه نظرات و پیشنهادهای سازنده به شکل‌گیری و تقویت پیمایش صلح هرمز کمک نمایند.

فشار ترامپ برای رفع اتهام از رضا ضراب
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۸

بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه فاش کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۷ از «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق این کشور خواسته بود تا وزارت دادگستری را برای رفع اتهام از «رضا ضراب» تاجر ایرانی- ترکیه‌ای تحت فشار قرار دهد اما وی این خواسته را رد کرد. تیلرسون پس از آنکه از اتاق خارج شد در راهرو مخالفت خود با درخواست ترامپ را به «جان کلی» رئیس وقت ستاد کارکنان کاخ سفید مطرح کرد و آن را غیرمشروع خواند. ضراب «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ و «مایکل موکیسی» وزیر اسبق دادگستری را به عنوان وکیل استخدام کرده بود.

خبرنگار بازداشت‌شده روسیه در ایران آزاد شد
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۷

سفارت روسیه در تهران در کانال تلگرامی خودش نوشته است: «در نتیجه تلاش‌های مشترک وزارت امور خارجه روسیه و سفارت روسیه در تهران ایران تصمیم گرفته یولیا یوزیک را آزاد کند. ایشان در ساعات اولیه ۱۰ اکتبر با پرواز شرکت Aeroflot از ایران راهی مسکو شد.»

دو گام دیگر تا بازگشت به شرایط قبل از برجام
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۶

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره گام چهارم ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای بیان کرد: اگر تعهدات ایران در برجام را روی میز قرار دهیم، فقط دو کار دیگر باقی مانده است تا تمام تعهدات ایران برداشته شود و مجددا به شرایط قبل از برجام بازگردیم. اقدام نخست فعال کردن فردو است تا انجام غنی سازی در این سایت ادامه یابد و اقدام دوم نیز افزایش ماشین‌ها است. وقتی این دو گام دیگر برداشته شود عملا فقط ابعاد نظارتی باقی می‌ماند و در حوزه عملیاتی ایران هیچ تعهد دیگری نخواهد داشت.

پمپئو: حمله ترکیه به سوریه، با چراغ سبز ما نبود
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۶

مایک پمپئو مدعی شد آمریکا به ترکیه برای حمله به شمال سوریه چراغ سبز نشان نداده است. پمپئو هم‌چنین "نگرانی‌های عمده از ظهور مجدد داعش در سوریه" را رد کرد.

حمله ترکیه به ۱۸۱ موضع در شمال سوریه
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۵

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای بامداد پنجشنبه اعلام کرد ۱۸۱ موضع را در شمال سوریه هدف حمله قرار داده است.

۱۵ کشته در حملات ترکیه به سوریه
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۵

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که از آغاز حملات عصر چهارشنبه ترکیه به شمال شرق سوریه، تاکنون ۱۵ نفر کشته و ۴۱ نفر دیگر زخمی شدند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۹:۴۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان