arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

گفت وگوی امیر قطر و اردوغان پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه

امیر قطر بعد از آغاز حمله نظامی آنکارا به شمال سوریه در تماسی تلفنی با رییس جمهور ترکیه درباره تحولات سوریه بحث و گفت و گو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا به گزارش خبرگزاری قطر (قنا) نوشت: "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" همچنین درباره روابط استراتژیک دو کشور و راه های تحکیم آن و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی با "رجب طیب اردوغان" تبادل نظر کرد.

با وجود انتقادهای تعدادی از کشورهای عربی به حمله ترکیه به مناطق شمالی سوریه و فراخوان اتحادیه عرب برای تشکیل جلسه ای فوق العاده در این باره، دوحه تاکنون این حملات را محکوم نکرده است.

از زمانی که عربستان، امارات و بحرین از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را روابط خود را با این کشور قطع کردند، ترکیه یک هم پیمان مهم برای قطر به شمار می آید.

رئیس جمهوری ترکیه عصر روز گذشته (چهارشنبه) از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

وی افزود: عملیات موسوم به «چشمه صلح» نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای «پ. ک. ک» و «ی. پ. گ» و داعش در شمال سوریه آغاز شده است.

بمباران های هوایی توسط هواپیماهایی که از پایگاه های نظامی ترکیه در دیاربکر و اینجرلیک که در نزدیکی مناطق مرزی سوریه هستند، ‌ انجام می شود.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که از آغاز حملات عصر چهارشنبه ترکیه به شمال شرق سوریه، تاکنون ۱۵ نفر کشته و ۴۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

نظرات بینندگان