arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

معطلی زائران اربعین در ترافیک جاده‌های ایلام

مراجعه انبوه زائران اربعین حسینی به مرز مهران آنهم پیش از موعد نسبت به سال‌های گذشته علاوه بر ازدحام در پایانه مرزی، باعث ترافیک شدید و کندی حرکت در جاده‌های استان ایلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ایرنا نوشت: در فاصله ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی ترافیک در جاده‌های ایلام به حدی سنگین و طولانی است که مدت زمان پیمودن مسیر به چند برابر روزهای عادی به ویژه در ساعت‌های ابتدایی روز افزایش یافته است.

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و عزیمت شمار بیشتری از مشتاقان اباعبدالله(ع) به ایلام و سپس مهران برای شرکت در پیاده‌روی اربعین، ترافیک جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی این استان نیز بیشتر شده است.

هم اینک قطار خودروهای زائران در مسیرهای منتهی به شهر ایلام از جاده حمیل گرفته تا گردنه قلاجه آنقدر طولانی است که موجب ترافیک بسیار سنگین در این مسیرها شده است.

حجم ترافیک از مسیر ایلام به مهران نیز لحظه به لحظه بیشتر می‌شود و زائران از شهرهای مختلف کشور پس از ورود به ایلام راهی مهران می‌شوند و این مسیر نیز زیر بار ترافیکی شمار زیادی از خودروها می‌رود.

بر اساس گفت و گو و پیگیری خبرنگار ایرنا، زائرانی که از روز گذشته حرکت خود را به سمت ایلام آغاز کرده‌اند در ترافیک بسیار سنگین معطل شده و هنوز به مرز مهران نرسیده‌اند.

این در حالی است که به دلیل حجم بالای تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی ایلام و بویژه مهران، سوانح جاده‌ای نیز افزایش یافته است که بر حجم این ترافیک می‌افزاید.

از طرفی در مواقع بروز سوانح جاده‌ای و معطلی بیشتر خودروهای زائران، رانندگان اقدام به تردد در مسیرهای خاکی و مخالف می‌کنند که باعث قفل شدن مسیر و افزایش مدت زمان معطلی خودروها می‌شود.

در این زمینه لازم است زائران قبل از عزیمت به ایلام و مهران از وضعیت ترافیکی جاده‌ها اطلاع لازم را کسب کنند تا با تردد در زمان‌های مناسب بدون معطل شدن خود را به مهران برسانند.

اگرچه پلیس راه نیز در این زمینه تمهیداتی اندیشیده ولی حجم بالای خودروهای زائران مانع باز شدن گره ترافیکی در این محورها شده است.

ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز مهران سنگین و نیمه سنگین است

فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: هم اکنون ترافیک در مسیرهای منتهی به شهرستان مهران در نقاط مختلف استان ایلام، نیمه سنگین و در پاره‌ای از مقاطع سنگین است و رانندگان باید از شتاب و عجله خودداری کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده افزود: رانندگان با توجه به شلوغ بودن مسیرهای مواصلاتی در استان ایلام مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و از عجله و شتاب در طول مسیر پرهیز کنند تا شیرینی سفر را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

وی یادآور شد: رانندگان با رعایت فاصله با خودروهای عقب و جلو، حرکت در بین خطوط طولی، اجتناب از هرگونه سرعت و سبقت مسیر طولی خود را ادامه دهند چرا که انحراف به چپ خودروها موجب بروز حوادث ناگوار می شود.

فرمانده پلیس راه ایلام اضافه کرد: رانندگان با توجه به کوهستانی بودن مسیر، ناآشنایی با مسیر، عدم یکنواختی جاده‌ها، وجود پیچ‌های خطرناک، نبود جداسازی جاده‌ها در بعضی مقاطع و حجم زیاد خودروها در طول مسیر باید نسبت به رعایت قوانین رانندگی جدیت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ همتی تاکید کرد: هر لحظه به میزان خودروهای زائران اربعین در مسیرهای منتهی به مهران افزوده می‌شود و رانندگان ضمن برنامه‌ریزی حرکت، در هنگام خواب آلودگی و خستگی از رانندگی اجتناب کنند.

استقرار ۴۵ تیم گشت پلیس راه در جاده های منتهی به مرز مهران

فرمانده پلیس راه ایلام گفت: ۴۵ تیم گشتی پلیس راه از سراسر کشور در تمام جاده‌های منتهی به مرز مهران مستقر شده‌اند.

سرهنگ همتی زاده اظهار کرد: تا دو روز گذشته برای کنترل و مدیریت ترافیک فقط از توان نیروی پلیس راه استان ایلام برای کنترل تردد زائران استفاده می‌شد اما از امروز با استقرار تیم‌های جدید گشت پلیس راه شاهد نظم ترافیکی بهتری در تمامی مسیرها هستیم.

همتی زاده از همه رانندگان خواست: با صبر و حوصله و رعایت قوانین رانندگی مسیر خود را طی کنند تا وقوع حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون زائران از مرزهای چهارگانه عازم کربلای معلی شده‌اند که مرز مهران به تنهایی ۵۳ درصد زائران را به خود اختصاص داده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

نظرات بینندگان