arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

گردشگران خارجی با بومیان استرالیا درگیر خواهند شد؟ / تشدید حاشیه های صعود به کوه ممنوعه

گروهی از گردشگران خارجی که در حال صعود از یک کوه مقدس بومیان استرالیا هستند. این کوه مقدس از مدت ها پیش به محل مناقشه ای برای مردم بومی و گردشگران خارجی تبدیل شده است.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از گردشگران خارجی که در حال صعود از یک کوه مقدس بومیان استرالیا هستند. این کوه مقدس از مدت ها پیش به محل مناقشه ای برای مردم بومی و گردشگران خارجی تبدیل شده است.  

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، هم اکنون تعداد زیادی از گردشگران در حال سرپیچی از قانون ممنوعیت بالا رفتن از محلی هستند که برای استرالیایی های بومی مقدس است. این منطقه به نام کوههای اولورو مشهور شده است و بسیار حساس است.

همه چیز از یک عکس شروع شد، عکسی که یکی از بومی های استرالیا منتشر کرد و زیر آن نوشت که گردشگران در حال سرپیچی از قوانین  هستند و بدون در نظر گرفتن ارزشهای بومیان به سرزمین های مقدس بومیان تعرض کرده اند. فرد منتشر کننده این تصویر  لورا مک برید؛ یک زن بومی در توئیتی در کنار تصویری که حاوی صف افرادی است که به سمت کوه در حرکتند نوشت: "این افراد همگی فاقد اخلاق و درک فرهنگ بومی هستند. حتی یک کودک نوپا می فهمد نباید چنین رفتاری انجام دهد.

مادلین هیمن ربر ، روزنامه نگار محلی تلویزیون بومی نیز این صحنه ها را "شرم آور" خواند و گفت: "تصور کنید که به خاطر صعود از اولورو به فرهنگ یک ملت بی احترامی کنید." مقامات می گویند ممنوعیت رسمی صعود به این کوه از 26 اکتبر به اجرا در می آید و هدف از این ممنوعیت احترام به فرهنگ محلی ، محافظت از منطقه در برابر آسیب های زیست محیطی بیشتر و اطمینان از ایمنی بازدید کنندگان است.

هر سال تعداد زیادی از بازدید کنندگان خارجی مثل ژاپنی ها در تعطیلات به سمت این منطقه می آیند تا به کوه اولورو صعود کرده و از زیبایی های این منطقه لذت ببرند اما موضوع این است که اساسا صعود به این منطقه به زودی غیرقانونی خواهد بود. اما گردشگرها نمی توانند درک کنند که چرا صعودشان از کوه بی احترامی به عقاید بومی ها است.

آنانگوها یا بومیان این منطقه، اولورو را مرتبط با روزگار رؤیا دانسته و مقدس می‌شمارند. منطقهٔ اطراف این سازند سرشار از چشمه‌ها، گودال‌های آب، غارهای سنگی و نقاشی‌های مربوط به دوران کهن است. اولورو در سال 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

نظرات بینندگان