arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا خواستار شهادت مشاور سابق ترامپ شدند

روسای کمیته‌های نظارت، اطلاعات و امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای به مشاور سابق رئیس جمهوری در امور روسیه ارسال کرده و از وی خواستند ۱۴ اکتبر سال جاری میلادی (۲۲ مهر ماه) برای شهادت دادن در مجلس نمایندگان حاضر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا نوشت: به نقل از وب‌سایت آکسیوس، این نامه روز چهارشنبه برای فیونا هیل ارسال شده و در آن از وی در خواست شد تا در تاریخ ۱۴ اکتبر برای شهادت دادن در مجلس نمایندگان حاضر شود و اسناد و مدارک ویژه مربوط به ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی را نیز ارائه دهد.

بر اساس گزارش وب‌سایت آکسیوس، فیونا هیل در اوت سال جاری میلادی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را ترک کرد اما بخش اعظم فعالیتش اواسط ماه ژوئیه تمام شده بود و به همین خاطر مشخص نیست که وی چه اندازه درباره تماس تلفنی ۲۵ ژوئیه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اطلاعات داشته باشد.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، اخیرا از آغاز رسمی روند استیضاح دونالد ترامپ خبر دادند. این تماس تلفنی، انگیزه اصلی آن‌ها در تلاش برای استیضاح ترامپ بوده است؛ این نمایندگان باور دارند ترامپ با سوء استفاده از قدرت خود، طی درخواست از دولت اوکراین برای تحقیق درخصوص جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد تضعیف محبوبیت وی در رقابت‌های انتخاباتی را داشته است.

نظرات بینندگان