arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

گفت‌وگو وزرای خارجه انگلیس و ترکیه درباره سوریه / وزیر امور خارجه انگلیس: ترکیه با میزبانی از آوارگان سوری تاکنون سخاوتمندانه عمل کرده

وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه در تماس تلفنی با « مولود چاووش اوغلو» همتای ترکی خود، مراتب ناخرسندی لندن از حمله به شمال سوریه را اعلام کرد و خواستار خویشتن‌داری از سوی آنکارا شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: دومینیک راب روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توییتر تصریح کرد:‌ حمله به سوریه با خطر تشدید مشکلات انسانی روبروست و تمرکز برای مقابله با داعش را تضعیف می کند.

او دیروز هم با ابراز «نگرانی جدی» از اقدام نظامی «یکجانبه» ترکیه علیه سوریه گفته بود: ترکیه با میزبانی از آوارگان سوری تاکنون سخاوتمندانه عمل کرده، اما ما از طرح بازگشت [آوارگان به سوریه] تازمانی که اوضاع برای بازگشت داوطلبانه و امن آنها وجود نداشته باشد حمایت نمی‌کنیم.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیروز از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد و متعاقباً وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که نیروی زمینی ارتش ترکیه وارد سوریه شده است.

تصمیم ترکیه برای حمله نظامی به شمال سوریه پس از آن گرفته شد که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا دستور خروج نظامیان آمریکا را از از این کشور صادر کرد.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند. برخی تحلیلگران معتقدند که ترکیه پیش تر با حمایت از تروریست ها در سوریه نتوانسته بود به اهداف خود برسد و اکنون با توجه به شکست تروریست ها و مشکلاتی که آنان برای آنکارا ایجاد کرده اند، خود وارد میدان سوریه شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده امروز قرار است اعضا شورای امنیت سازمان ملل متحد، پشت درهای بسته در مورد سوریه تشکیل جلسه می‌دهند.

نظرات بینندگان