arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

4 رهبر قابل اعتماد جهان از نظر اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با فرید زکریا رهبران مورد اعتماد خود در جهان را شمارش کرد .

به گزارش عصر ایران اوباما در این مصاحبه با اشاره به اینکه در میان روسای جمهوری معاصر آمریکا سبک مدیریتی جورج بوش پدر را می پسندد ؛ از 4 رهبر جهان نام برد که به آنها اعتماد دارد.

اوباما از "لی میونگ باک" رییس جمهوری کره جنوبی ، "مان موهان سینک" نخست وزیر هند ،" دیوید کامرون" نخست وزیر بریتانیا و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه به عنوان رهبرانی نام برد که از نظر او می توان به آنها اعتماد کرد .

اوباما در توضیح دلایل خود از اعتماد به این 4 رهبر ، گفت : " به آنها اعتماد دارم چون پشت تصمیمات شان می ایستند . از سوی دیگر این رهبران منافع و مسایل ما را به حساب می آورند . به همین خاطر با این رهبران از نزدیک همکاری داریم و با همین همکاری توانستیم برای خیلی از مسایل ( جهانی ) راه حل پیدا کنیم ."

اوباما در این مصاحبه همچنین مدعی شد که حکومت ایران هیچ گاه به طور جدی وارد مذاکرات برای حل و فصل مساله هسته ای خود نشده است .

رییس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از نظر او سیاست آمریکا در قبال افغانستان موفق بوده است یا نه ؟ گفت : " بله ، در جنگ با القاعده و طالبان موفقیت های بزرگی کسب کرده ایم ."

اوباما در پاسخ به سوال فرید زکریا درباره رشد عظیم چین در جهان و اینکه چین تبدیل به دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است ، گفت که چین را نمی شود با آمریکا مقایسه کرد چون " چین با وجود رشد اقتصادی عظیم ، جمعیتی 1 میلیارد و 350 میلیونی دارد و در حال حاضر در همین کشور صدها میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می کنند."
نظرات بینندگان