arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

اردن هم به منتقدان عملیات ترکیه در سوریه پیوست

شاه اردن و رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی با یکدیگر بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای توقف تجاوز ترکیه و یافتن راه‌ حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه بخصوص سوریه تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: «عبدالله دوم» شاه اردن تأکید کرد که کشورش با هرگونه نقض حاکمیت سوریه و تهدید یکپارچگی آن مخالف است و بر ضرورت احترام به قوانین بین المللی تأکید می‌کند.

براساس بیانیه مطبوعاتی دفتر پادشاهی اردن، عبدالله دوم امروز طی گفت‌وگوی تلفنی با «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در مورد روابط دو کشور و تازه ترین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در طی این تماس آنها بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای یافتن راه حل‌های سیاسی برای بحران‌های منطقه ، به ویژه با توجه به تحولات در عرصه سوریه تاکید کردند.

«احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب هم امروز تأکید کرد که حمله ترکیه به حاکمیت و قلمرو سوریه باعث خصومت در منطقه خواهد شد به گونه‌ای که کنترل آن دشوار است.

ابوالغیط امروز پنجشنبه طی نطقی در کالج دفاعی ناتو در رُم با اشاره به نتایج منفی و متعدد تجاوز ترکیه به خاک سوریه گفت: «دخالت‌های خارجی موجب تشدید بحران‌های عربی شده است به گونه‌ای که امکان حل آن را دشوار کرده است و حمله ترکیه به خاک سوریه این پیچیدگی وضعیت را بدتر می‌کند.»

ابوالغیط که درباره اوضاع راهبردی در منطقه عربی سخن می‌گفت همچنین تصریح کرد: «پروژه داعش در زمین شکست خورده است، اما هنوز ایده و ایدئولوژی آن در ذهن بسیاری از جوانان است و برای اطمینان از شکست کامل آن در همه سطوح باید همه کار انجام شود.»

اردوغان روز چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. هدف ادعایی ترکیه، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.

این عملیات با موجی از واکنش و محکومیت از سوی سایر کشورها مواجه شد؛ حتی برخی از کشورهایی که همپیمان این کشور بوده‌اند، این عملیات را محکوم و آن را عامل افزایش تنش در منطقه قلمداد کردند.

نظرات بینندگان