arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸

رئیس "شورای سوریه دموکراتیک": حمله ترکیه به شمال سوریه امنیت منطقه را تهدید می‌کند

رئیس "شورای سوریه دموکراتیک" در سخنانی گفت که عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه می‌تواند منجر به فرار عناصر تروریستی داعش شود و امنیت منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس "شورای سوریه دموکراتیک" در سخنانی گفت که عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه می‌تواند منجر به فرار عناصر تروریستی داعش شود و امنیت منطقه را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش ایسنا، الهام احمد، رئیس شورای سوریه دموکراتیک که شاخه سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) محسوب می‌شود، در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی اظهار کرد: حمله ترکیه به شمال سوریه امنیت منطقه را تهدید می‌کند و ممکن است که در آنجا هرج و مرج ایجاد کند، به ویژه اینکه نیروهای ترکیه مواضع و زندان‌هایی را هدف قرار می‌دهند که عناصر تروریستی داعش در آنجا در بازداشت هستند.

وی افزود، همچنین در پی این حمله خطر زنان داعشی در اردوگاه‌ها نیز افزایش می‌یابد، طوری که در صورت خارج شدن کنترل اوضاع از دست نیروهای سوریه دموکراتیک در مناطقی که با بمباران کورکورانه ترکیه مواجه است، احتمال فراری دادن و به دنبال آن فرستادن آنها به کشورهای اصلی‌شان برای انجام اقدامات تروریستی وجود دارد.

این مقام کرد درباره سفر اروپایی اخیر خود نیز گفت، هدف از این سفر، ترغیب کشورها به اتخاذ تصمیمات فوری و قاطع درباره تجاوز ترکیه و بمباران غیرنظامیان بود. تهاجم ترکیه تنها کردها را هدف نگرفته بلکه تمامی ساختارهای جامعه سوریه را نیز شامل می‌شود.

الهام احمد تأکید کرد: ترکیه مدعی بازگرداندن مهاجران سوری به مناطقی است که در حال حمله به آن است، اما آنکارا در حقیقت به دنبال ایجاد تغییر جمعیتی، تجزیه سوریه و بسط حضور خود در این منطقه است.

وی در واکنش به اظهارات فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه که نیروهای سوریه دموکراتیک را مورد انتقاد قرار داده بود، عنوان کرد: برخورد با کردها با چنین صورت تحریک‌آمیزی همواره مشکل اساسی توسعه گفت‌وگوی مسالمت آمیز با دمشق بوده است که در نهایت مسائل حل نشده میان دو طرف را حل و فصل کند و مانع از تلاش‌ها برای تجزیه سوریه شود.

رئیس شورای سوریه دموکراتیک درباره گزینه‌های کردها در مقابل حمله ترکیه هم گفت که در سفرش به کشورهای اروپایی، آمریکا و روسیه تلاش خواهد کرد تا به این حمله خاتمه دهد.

الهام احمد افزود: گزینه اصلی تکیه بر نیروی خود و مقاومت است و کردها ضمن حفظ حق و حقوقشان از سوریه دفاع خواهند کرد.

نظرات بینندگان