arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸

تظاهرات علیه ترامپ در یک شهر آمریکا

صدها تن از ساکنان شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا، شب گذشته(پنجشنبه شب) با تجمع در میدان اصلی این شهر، علیه سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تظاهرات کرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدها تن از ساکنان شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا، شب گذشته(پنجشنبه شب) با تجمع در میدان اصلی این شهر، علیه سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تظاهرات کرند.

به گزارش خبرگزاری ای.پی، این تظاهرات پس از گردهمایی انتخاباتی ترامپ در ایالات مینه سوتا برگزار شد.

تظاهرات کنندگان که شمار آنها صدها تن اعلام شده است، در حلقه محاصره پلیس شعارهایی علیه ترامپ سر دادند.

تجمع انتخاباتی مینه سوتا، نخستین گردهمایی ترامپ و هوادارانش بعد از تلاش دموکرات ها برای استیضاح و در نهایت برکناری او است.

رئیس جمهوری آمریکا که این روزها به شدت درگیر مسائل داخلی است، قرار است هفته آینده در ایالت دالاس گردهمایی انتخاباتی داشته باشد.

دالاس از دیرباز همواره مهمترین پایگاه جمهوری خواهان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

بر اساس این گزارش، درحالی موضوع استیضاخ دونالد ترامپ در فضای عمومی آمریکا جدی‌تر می‌شود که روز سه‌شنبه نظرسنجی مشترک روزنامه «واشنگتن پست» و دانشکده «شار» نشان داد ۵۸ درصد مردم آمریکا معتقدند اقدام مجلس نمایندگان برای آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ صحیح است؛ درحالی که تنها ۳۸ درصد مخالف بودند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حدود ۴۹ درصد نیز گفتند نمایندگان مجلس باید ترامپ را استیضاح کرده و خواستار عزل وی از سمت ریاست جمهوری آمریکا شوند. تقریباً از هر ۱۰ دموکرات ۸ نفر با کناره گیری ترامپ از سمت ریاست جمهوری موافقند، در حالی که تقریبا یک پنجم جمهوری‌خواهان نیز با این مورد موافق هستند. بیش از نیمی از رای دهندگان مستقل ( ۵۷ درصد) نیز در این نظرسنجی گفتند که از تحقیقات برای استیضاح حمایت می‌کنند. 9041

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان