arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸

سفیر سعودی در لندن: تحقیقات از «سعود القحطانی» ادامه دارد / اگر دست داشتن او در ترور خاشقچی اثبات شود، مجازات می‌شود

سفیر دولت سعودی در انگلیس مدعی شد که «سعود القحطانی» از کار برکنار شده و تحقیقات از وی در حال انجام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سعود القحطانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی و از نزدیکترین افراد به ولی‌عهد سعودی است که در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» بعنوان متهم ردیف اول در رسانه‌ها مطرح شد.

از آن زمان تا کنون نه تنها وی در هیچ محکمه‌ای حاضر نشده بلکه به طور کامل خود را از انظار رسانه‌ها دور نگه داشته است. دولت سعودی در ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که «سعود القحطانی» را از تمامی مناصب خود برکنار کرده است؛ ادعایی که مخالفان دولت سعودی بارها آن را تکذیب کرده‌اند.

در این راستا «خالد بن بندر» سفیر ریاض در لندن، به شبکه بی بی سی گفت که قحطانی از مقام خود عزل شده و تحقیقات از وی در حال انجام است. او مدعی شد: «اگر دست داشتن وی در ترور خاشقچی اثبات شود، مجازات می‌شود. هیچ گونه تبعیضی برای او یا هر کس دیگری وجود ندارد.»

وبگاه شبکه الجزیره پیش از این نوشته بود که «محمد بن سلمان» قحطانی را مشاور زیرک خود می‌داند و طبق گزارش‌ها او در ماجرای بازداشت «سعد الحریری» و کتک زدن و توهین به او و همچنین ماجرای هتل «ریتز کارلتون» و بازداشت بسیاری شاهزادگان و تجار به بهانه مبارزه با فساد و بازجوی و شکنجه آن‌ها نقش اصلی را داشت.

دادستانی سعودی سال گذشته تحقیقات از ۱۸ تن از مسئولان این کشور را در ماجرای قتل خاشقچی آغاز کردند. دولت ترکیه بارها اعلام کرده است که محاکمه عاملان قتل این نویسنده منتقد عربستانی باید در داخل خاک ترکیه صورت گیرد و محاکمه آنها در عربستان مشروعیتی ندارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان