arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی از یک زیردریایی: این اقدامات تحریک آمیز است / مذاکرات خلع سلاح هسته ای ادامه یابد

وزارت خارجه آمریکا نسبت به آنچه که اقدامات تحریک آمیز کره شمالی خواند، هشدار داد و خواستار از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا نسبت به آنچه که اقدامات تحریک آمیز کره شمالی خواند، هشدار داد و خواستار از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای شد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از کره شمالی خواست به مسوولیت هایش در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل عمل و نقشی معقول و واقع بینانه در زمینه خلع سلاح هسته ای و ایجاد ثبات در شبه جزیره کره ایفا کند.

کره شمالی ۱۰ مهر موشکی را آزمایش کرد که طبق اعلام پیونگ یانگ، از یک زیردریایی شلیک شد.

شش عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل(انگلیس، فرانسه، آلمان، لهستان، بلژیک و استونی) پس از نشست غیرعلنی هفته پیش این شورا برای بررسی آزمایش های موشکی کره شمالی، در بیانیه ای مشترک، این آزمایش های موشکی را ناقض قطعنامه های سازمان ملل خواندند و از پیونگ یانگ خواستند از برنامه های تسلیحات کشتار جمعی و موشکی اش دست بکشد.

پیونگ یانگ این بیانیه را بسیار تحریک آمیز خواند و خاطر نشان کرد، آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما ممکن است ازسرگرفته شود.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی که پس از نشست فوریه سران دو کشور در هانوی ویتنام متوقف شده بود، قرار بود شنبه پیش(۱۳ مهر) در استکهلم سوئد ازسرگرفته شود که کره شمالی با این استدلال که آمریکا پیشنهاد و یا الگوی جدیدی برای خلع سلاح هسته ای ارایه نکرد، از شرکت در مذاکرات طفره رفت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان