arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۶۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
از رایی که به احمدی‌نژاد دادم، پشیمانم؛

افروغ: اگر کاسبی از فتنه بصیرت است بویی از بصیرت نبرده‌ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عماد افروغ در پاسخ به اظهارات تند برخی افراد غیر سیاسی به مصاحبه اخیرش در تلویزیون گفت: اصولا به صحبت هایی که منطق نداشته باشد و از سوی افرادی مطرح شود که در مسائل علوم انسانی تخصصی نداشته باشند، جواب نمی دهم.

به گزارش انتخاب به نقل از زندگی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص فتنه همواره به عنوان کارشناس گفته ام فتنه چند سویه است و نباید فقط به یک سوی آن توجه کرد. فتنه یک ثمره و نتیجه دارد و یک ریشه و یک ساقه. لذا ما در ریشه یابی و بررسی فتنه نباید فقط به ثمره آن توجه کنیم و از ریشه ها غافل شویم.

وی در ادامه با اشاره به برخی سیاست‌ها و رفتارهایی که در سال‌های اخیر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نمود داشته است گفت: ریشه بخشی از فتنه در برخی سیاست‌هایی بوده که در سال‌های اخیر شاهد بودیم و از سوی دیگر نحوه مواجهه با رقبا، عدم ازادی بیان، نقد ناپذیری را برخی دیگر از ریشه های فتنه می توان دانست .

این استاد جامعه شناسی در خصوص نحوه مهار یک فتنه تاکید کرد: اگر بخواهیم فتنه را ریشه یابی کنیم باید به تمام عوامل توجه داشته باشیم. آنهایی که یک مواجهه حکیمانه و عاقلانه با این جریان دارند سعی می کنند کمتر از روش و منش کاسب کارانه استفاده کنند و تلاش می کنند این جریان مهار شود. به عنوان فرزند انقلاب و نظریه پرداز انقلاب احساس می کنم این فتنه به معنای آمیزش حق و باطل هیمنه انقلاب اسلامی را خدشه دار کرده است و ما باید تلاش کنیم این هیمنه بر گردد.

وی ادامه داد: این هیمنه جایگاه بلند در ذهن ها به خود اختصاص داده، لذا نباید اینطور شود که خدای نکرده کسانی که منتقد نظام هستند راه حل های خودشان را در گفتمانی به غیر از انقلاب اسلامی جستجو کنند. باید ایدئولوژی انقلاب را حفظ کنیم و تفکیک ظریفی بین انقلاب و سیاست ها و رفتارهای مستتر در جمهوری اسلامی ایجاد کنیم تا این هیمنه آسیب نبیند.

دکتر افروغ با تاکید بر آگاهی بخشی در زمینه شناخت فتنه و علل آن اذعان داشت: وقتی از فتنه به عنوان آمیزش حق و باطل یاد می کنیم باید عده ای در این زمینه آگاهی بخشی کنند. این کار لوازم خود را می خواهد و لوازم آن به راه انداختن موجی از هتاکی و قضاوت های خیابانی نیست.

وی اذعان داشت: اگر افرادی متهم به براندازی هستند باید در دادگاه به مستنداتی که بر علیه شان وجود دارد پاسخ دهند. ما جامعه شناسان معتقدیم در شرایط بحران و اغتشاش شرایطی ایجاد می شود که حکم ما و قضاوت ما باید متفاوت از شرایط عادی باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر برخورد حکیمانه با آمیزش حق و باطل و توجه به تمام ابعاد فتنه شامل ثمره و ساقه و ریشه، به معنای طرفداری از فتنه است پس بی توجهی به ریشه های دامن زدن به فتنه، کاسبی کردن از فتنه، بی توجهی به ریشه های فتنه، تهمت بیهوده زدن و عدم تمایل به بررسی این جریان در مسیر قانونی و قضاوت های خیابانی ، عین بصیرت است. ظاهرا در فضایی آکنده از قلب و جعل مفاهیم به سر می بریم.

عماد افروغ ادامه داد: از یکی از افراد بصیر با تعریف فوق شنیدم که افاضه فرمودند که فلانی از گفتگوی خود در پارک ملت پشیمان شده است. در پاسخ به او باید بگویم« بنده خدا تاکنون در طول حیاتم به ویژه پس از انقلاب اسلامی به غیر از یک مورد از هیچ اتخاذ موضعی پشیمان نشده ام و در این مورد به خصوص نیز از تک تک کلمات و عبارات خود دفاع می کنم و تا با برهانی قوی تر روبرو نشوم دست از موضع خود بر نمی دارم و فکر نمی کنم در کلمات این فرد مورد نظر برهان و محتوایی برای تغییر موضع بنده وجود داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: اشاره کردم تنها یک مورد پشیمان شده ام و آن به رأیی بر می گردد که در سال 84 به رئیس دولت دادم. اگر شناخت فعلی را از سیاست ها و رفتارهای ایشان داشتم یقین بدانید که رای سفید می دادم و این بدان معناست که به رقیب ایشان هم رای نمی دادم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
یه ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
18
9
حرفاش تا یه حدی درستن
واقعا کسانی که زمان فتنه سکوت کرده بودن و منتظر این بودن ببینن کی برنده می شه الان دارن موج سواری می کنن دم از اطاعت از ولایت می زنن در صورتی که هیچ اعتقادی بهش ندارن و عملشون کاملا مغایر با نظرات ایشان است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
1
28
زنده باد جامعه شناسی و بقول آگوست کنت بنیان گذار علم جامعه شناسی ،جامعه شناسی کامل کننده علوم بشریت میباشد.
hadi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
1
30
کارت درسته
سالار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
38
احسن که حق مطلب را در پاراگراف آخرت گفتی . اما آقای افروغ این اشتباهت تاوان سنگینی داشت.
soroosh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
26
استاد بزرگوار!
اینکه حالا به این نتیجه رسیده اید که در سال 84 هیچ کاندیدایی از دید یک استاد جامعه شناس انقلابی با بصیرت و روشنفکر استاد دانشگاه لیاقت رای نداشت -این خود یک بحث شگفت انگیز است لطفا فارغ از هیاهوهای روز مره به این مسئله بپردازید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
5
درود بر شما
محمد
|
UNITED STATES
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
1
10
درود بر تمامی ازاداندیشان مومن
درود بر عماد افروغ
نظرات بینندگان