arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

کارگردان‌های عراقی و ویتنامی جوایز مهم بوسان ۲۰۱۹ را بردند

بیست و چهارمین جشنواره فیلم بوسان در حالی به روزهای آخر نزدیک می‌شود که برندگان بخش موج نوی این فستیوال معرفی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیست و چهارمین جشنواره فیلم بوسان در حالی به روزهای آخر نزدیک می‌شود که برندگان بخش موج نوی این فستیوال معرفی شدند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلمی که محصول مشترک عراق و قطر و درباره زندگی در شهر جنگ‌زده بغداد است و نیز داستانی ویتنامی از جوانی که تلاش دارد تا از خودش مراقبت کند، به صورت مشترک به عنوان برندگان اصلی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان انتخاب شدند.

محمد هایال کارگردان بغدادی برای «خیابان حیفا» و تران تان هوی کارگردان ویتنامی برای «رام» موفق شدند تا جایزه بخش موج نوی جشنواره بوسان را از آن خود کنند.

این جایزه که به فیلم اول یا دوم کارگردان اهدا می‌شود، صبح امروز به مبلغ ۳۰ هزار دلار به هر یک از ۲ کارگردان اهدا شد.

مایک فیگیس کارگردان نامزد اسکار برای فیلم تحسین شده «ترک لاس‌وگاس» که ریاست داوران این بخش را برعهده داشت گفت که تصمیم گرفتن در این بخش سخت بود زیرا این یک رقابت اسب‌دوانی نیست که یکی برنده کار باشد.

هیات داوران در بیانیه خود از «خیابان حیفا» به عنوان فیلمی که از ابتدا تا انتها پر از هیجان بود یاد کرده و از «رام» برای انرژی حیرت‌انگیزش تجلیل کردند.

در جشنواره امسال از بونگ جون-هو برای فیلم تحسین شده‌اش «پارازیت» تجلیل بسیار شد. این فیلم که برنده نخل طلای کن شد این هفته در آمریکا اکران خود را شروع می‌کند.

این دوره جشنواره فیلم بوسان ۲۹۹ فیلم را از ۸۵ کشور به نمایش درآورد که ۱۱۸ عنوان از آنها برای نخستین بار اکران جهانی می‌شدند. در طی ۱۰ روز در این جشنواره حدود ۲۰۰ هزار نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند.

این رویداد فردا شب ۱۳ اکتبر با اهدای جوایز بخش اصلی کار خود را به پایان می‌برد. فیلم اختتامیه امسال «زمستان مهتاب» درامی درباره رابطه مادر-دختری ساخته کارگردان کره‌ای لیم دائی-هیونگ است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان