arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

پلیس هلند ۱۳۰ فعال محیط زیست را در آمستردام بازداشت کرد

به دنبال گسترش اعتراضات فعالان محیط زیست در کشورهای اروپایی، پلیس هلند روز شنبه ۱۳۰ فعال که پل اصلی در آمستردام را مسدود کرده بودند را بازداشت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس هلند ۱۳۰ فعال محیط زیست را در آمستردام بازداشت کردبه گزارش فرانس ۲۴، پلیس هلند در حالی اقدام به سرکوب فعالان محیط زیست می کند که پیش از آن پلیس فرانسه با هجوم به فعالان تحصن کرده در مقابل پارلمان این کشور در پاریس خواستار متفرق شدن آنان شده بود.  

گروه فعالان محیط زیست که برای اولین بار سال گذشته در انگلیس شکل گرفت، از روز دوشنبه این هفته موجی از تظاهرات را در سرتاسر جهان انجام داده اند.

گروه فعالان محیط زیست در اولین اقدام اعتراضی خود به نحوه رفتار دولتمردان به مشکلات محیط زیستی در مراکز اصلی کلان شهرها تجمع کرده و سپس مسیرهای مهم را مسدود می کنند.

پلیس شهر آمستردام در بیانیه ای بازداشت تعداد ۱۳۰ فعال محیط زیست را تایید کرده و عنوان کرد این اقدام در راستای گشودن مسیر تردد بر پل اصلی پایتخت بوده است.  

پل تاریخی آمستردام چندین منطقه را در مرکز شهر به هم متصل می کند و قدمت آن به قرن هفدهم بر می گردد

برخی از معترضین چکش هایی را از ستون های پل آویزان کرده تا مانع عبور قایق ها از زیر پل شوند.

در فرانسه نیز دهها تن از فعالان محیط زیست روز شنبه با تجمع در مقابل ساختمان دفتر مرکزی شرکت توتال در پاریس، با رنگ، دیوارهای این ساختمان را سیاه کردند.

فعالان محیط زیست اعلام کردند؛ حرکت آنها در اعتراض به مصونیت شرکت‌های چندملیتی از مجازاتِ آلودن محیط زیست صورت گرفت.

معترضان همچنین پلاکاردهایی را با مضمونی که روی آن نوشته شده بود: "توتال آلوده می‌کند"، کنار در ورودی این ساختمان نصب کردند.

در همین ارتباط، روز گذشته نیز ده‌ها تن از طرفداران محیط زیست در آمریکا با تحصن، میدان تایمز نیویورک را به اشغال خود در آورده و رفت و آمد در خیابان‌های منتهی به این میدان را مختل کردند.

این حرکت اعتراض آمیز با گذاشتن یک قایق در وسط میدان تایمز، به سیاست‌های زیست‌محیطی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعتراض کرده و خواستار توجه جدی سیاستمداران به تغییرات اقلیمی در جهان شدند.

علاوه بر پاریس و نیویورک، در چند روز گذشته هزاران نفر از حامیان محیط زیست در شهرهای مختلف جهان تظاهرات کردند تا نافرمانی مدنی مسالمت‌آمیز دو هفته‌ای را برای فشار به حکومت‌ها در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آغاز کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان