arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

هیأتی از کُردهای سوریه با وزیر خارجه مصر دیدار کرد

همزمان با حمله ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه، هیأتی از کُردهای سوریه با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر دیدار و گفت وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با حمله ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه، هیأتی از کُردهای سوریه با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مشترک شورای دمکراتیک سوریه روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد که این دیدار به درخواست و دعوت طرف مصری برای بررسی آخرین تحولات شمال سوریه برگزار شده است.

"ریاض درار" افزود: ما از هر اقدامی برای توقف حمله ترکیه به سوریه استقبال می کنیم.

وی اضافه کرد: به "سامح شکری" وزیر خارجه مصر اعلام کردیم که درهای گفت وگو باز است و ما نگرانی های کشورهای همسایه را درک می کنیم.

درار ادامه داد: وزیر خارجه مصر بار دیگر موضع آشکار این کشور در مخالفت با حمله به یک کشور عربی را تکرار کرد.

وزارت امور خارجه مصر نیز با انتشار بیانیه ای برگزاری این نشست را تأیید کرد.

"احمد حافظ" سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که هیأت کُرد سوری، آخرین تحولات میدانی در شمال این کشور را به اطلاع سامح شکری رساند.

ارتش ترکیه به همراه گروه های تروریستی هم پیمان خود از روز چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام «چشمه صلح» به بهانه مبارزه با کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور که آنها را تروریست می خواند، آغاز کرد.

پیش‌تر، ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ میلادی به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان