arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

ترامپ از احتمال «تحریم شدید» ترکیه خبر داد: وزارت خزانه‌داری آماده اقدام است / ترکیه خواسته که این اتفاق نیفتد؛ گوش به زنگ باشید

رئیس جمهور آمریکا نوشت: «به همراه "لیندسی گراهام" (سناتور جمهوری‌خواه) و تعداد زیادی از اعضای کنگره از جمله دموکرات‌ها در حال تعامل درباره اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه هستیم. وزارت خزانه‌داری آماده اقدام بوده و توافق بزرگی در این باره وجود دارد. ترکیه خواسته که این اتفاق نیفتد. گوش به زنگ باشید.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر از احتمال اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه خبر داد.

وی نوشت: «به همراه "لیندسی گراهام" (سناتور جمهوری‌خواه) و تعداد زیادی از اعضای کنگره از جمله دموکرات‌ها در حال تعامل درباره اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه هستیم. وزارت خزانه‌داری آماده اقدام بوده و توافق بزرگی در این باره وجود دارد. ترکیه خواسته که این اتفاق نیفتد. گوش به زنگ باشید.»

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گفت رئیس‌جمهور این کشور مجوز تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها را «قابل‌توجه» خواند، اما گفت که دستور ترامپ صرفاً به منزله مجوز تحریم است و آمریکا هنوز آنها را فعال نکرده است.

ترکیه چهارشنبه گذشته عملیات نظامی جدیدی را در شمال شرق سوریه آغاز کرد. آنکارا مدعی است هدف از این اقدام مقابله با «تهدید» شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری است.

نظرات بینندگان