arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

اردوغان: به اراضی سوریه چشم طمع نداریم / اعلام خبر فرار اسرای داعشی، «گمراه‌کننده» است

رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که این کشور هیچ گونه چشم طمعی به سرزمین‌های سوریه ندارد، بلکه در برابر کسانی که می‌خواهند این کشور را تجزیه کنند ایستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اردوغان: به اراضی سوریه چشم طمع نداریم / اعلام خبر فرار اسرای داعشی، «گمراه‌کننده» است«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت به اراضی سوریه چشم طمعی ندارد و آنکارا با عملیات در شمال سوریه به دنبال تجزیه این کشور نیست.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «هیچگونه چشم طمعی به سرزمین‌های سوریه نداریم، بلکه در برابر کسانی ایستاده‌ایم که به دنبال تقسیم و پاره پاره کردن این کشور هستند.»

وی افزود: «هر زمانی که مشکلی ایجاد شود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار خواهیم کرد. ما در حال اتخاذ گام‌های ضروری با یکدیگر هستیم.»

اردوغان در ادامه مدعی شد که شبه نظامیان کُرد از مکان‌هایی نظیر پارک، بیمارستان و مکان‌های عبادتی اقدام به حمله می‌کنند تا اینگونه تلفات غیرنظامیان افزایش یابد.

او همچنین گفت اعلام خبر فرار اسرای داعشی، «گمراه‌کننده» است و با هدف تحریک افکار عمومی و سیاستمداران غربی منتشر می‌شود.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیات نظامی را در این منطقه آغاز کرده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان