arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

موافقت کردهای سوریه با استقرار ارتش در کوبانی

شبکه خبری الجزیره گزارش داد: کردها با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش در شمال این کشور توافق کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری الجزیره گزارش داد: کردها با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش در شمال این کشور توافق کردند.

این در حالی است که حملات نظامی ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه از پنج روز پیش تاکنون ادامه دارد.

رسانه‌های سوری یکشنبه شب گزارش دادند که نیروهای ارتش حرکت به سمت جبهه‌های جنگ در شمال شرق کشور را برای مقابله با تجاوز ترکیه آغاز کرده‌اند.

عصمت شیخ حسن از مسئولان نظامی وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک گفت که حکومت کردستان با روسیه به توافق رسیده‌اند که شهر عین العرب(کوبانی) تحویل دولت سوریه شود.

وی پیش‌بینی کرد که نیروهای ارتش سوریه ظرف ۴۸ ساعت آینده در شهرهای عین العرب و منبج که در تصرف نیروهای سوریه دمکراتیک است، مستقر شوند.

احمد سلمیان عضوارشد حزب ترقی‌خواه دمکراتیک کُرد پیشتر گفته بود که دولت سوریه و نیروهای سوریه دمکراتیک در پایگاه روسی حمیمیم در لاذقیه سوریه در حال مذاکره هستند. وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های موجود به توافق در باره توقف حملات ترکیه به سوریه بیانجامد.

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح"، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان