arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

ستاد احیا: حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۲ میلیارد مترمکعب افزایش یافت

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش ۱۰۱ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد. سرخوش با بیان اینکه اکثر پروژه‌های احیا دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند ادامه داد: پروژه‌های آب رسانی در اولویت تزریق اعتبار مصوب شده قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش 101 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه با رشد 101 سانتی متری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1271.26متر است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2800 کیلومتر مربع گزارش شده است گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر3 میلیارد و 320 میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 میلیارد و 310 میلیون مترمکعب افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات دولت و بازدیدهای انجام شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از پروژه های احیای دریاچه ارومیه و ماحصل این بازدیدها افزود: طی هفته گذشته 200 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ماده 10 و 12 برای پروژه های احیای دریاچه ارومیه مصوب شد که مراحل اداری برای ابلاغ این اعتبار در حال انجام است.

سرخوش با بیان اینکه اکثر پروژه های احیا دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هستند ادامه داد: پروژه های آب رسانی در اولویت تزریق اعتبار مصوب شده قرار دارند.

نظرات بینندگان