arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

پلیس: هیچ مشکل امنیتی مرزهای تردد زائران را تهدید نمی‌کند

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) گفت: امنیت تمامی مرزها و زائران اربعین تامین شده است و هیچ‌گونه مشکل امنیتی مرزها را تهدید نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) گفت: امنیت تمامی مرزها و زائران اربعین تامین شده است و هیچ‌گونه مشکل امنیتی مرزها را تهدید نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده روز دوشنبه در نشست قرارگاه اربعین مرز مهران اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال حضور زائران در مرزها زودتر از سال‌های گذشته شروع شد نیروهای مسلح نیز عملیات تامین امنیت زائران را زودتر از حضور آنها شروع کردند و همین موضوع باعث شد تاکنون هیچ مشکلی موجب اختلال در تامین امنیت مرزها چهارگانه در ۲ طرف و زائران نشده است.

وی با بیان اینکه سهم خروج زائران از مرز مهران ۶۰ درصد بیشتر از سایر مرزهاست، افزود: تراکم جمعیت در مرز مهران روان است و هم اکنون یک توازن نسبی در ورود و خروج زائران از مرزها ایجاد شده است هرچند در مرز مهران همچنان خروج زائران از مرز وجود دارد.

سردار فتحی‌زاده یادآور شد: هم اکنون موضوع مدیریت موج برگشت زائران از عراق در دستور کار است و باید همه اعضای ستاد اربعین آمادگی حداکثری خود برای پذیرش حجم سنگینی از زائران را داشته باشند و مردم نیز بازگشت خود را به روزهای بعد از اربعین موکول نکنند و به تدریج برای ورود به کشور عازم مرزها شوند.

وی در مورد حمل و نقل زائران هم اضافه کرد: امسال بیش از ۶۵ درصد زائران از خودروهای شخصی استفاده کردند و با شرایط موجود حمل و نقل عمومی و اتوبوس های برون شهری جوابگوی انتقال زائران به خارج استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

نظرات بینندگان