arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰

توتي ، رکورد زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهاجم محبوب تیم فوتبال آ اس رم ایتالیا رکورد گلزنی سری آ ایتالیا را با پیراهن یک تیم شکست.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پیروزی دیشب تیم رم مقابل چسنا ، فرانچسکو توتی با دو بار گلزنی در دقایق ابتدایی بازی رکورد 56 ساله سری آ را به نام خود شکست. کاپیتان 35 ساله تیم رم که این دو گل را در هشت دقیقه ابتدای بازی وارد دروازه چسنا کرد ، مجموع گلهای خود در این رقابتها را به 211 رساند تا رکورد گلزنی برای بازیکنی که تنها در یک باشگاه حضور داشته را بشکند.

رکورد قبلی در اختیار گونار نوردال اسطوره سوئدی بود. نوردال در فاصله سالهای 1949 تا 1956 ، 210 گل برای تیم میلان به ثمر رساند.البته گلهای نوردال تنها در مدت 7 سال و تقریبا نیمی از تعداد بازیهایی که توتی در سری آ حضور یافته ، به ثبت رسیده بود.نوردال پس از ترک میلان راهی رم شد و 15 گل نیز در این تیم به ثمر رساند. توتی بیش از 20 سال سابقه بازی در فوتبال ایتالیا را دارد.

وی درباره این موفقیت گفت‌:« این همان چیزی بود که همیشه به دنبالش بودم.اینکه تنها پیراهن یک تیم را بپوشم و رکوردها را یکی پس از دیگری بشکنم.امیدوارم بتوانم با حفظ آمادگی بدنی رکوردها را بهتر کنم.حالا هدف من رسیدن به آلتافینی و مه آتسا است.» با این وجود در رکورد مجموع گلزنی در سری آ ، نام توتی در رده پنجم قرار دارد.هر چند او با به ثمر رساندن 5 گل دیگر می تواند جوزپه مه آتسا - اسطوره سابق دو تیم اینتر و میلان - و نیز خوسه آلتافینی - گلزن سابق تیمهای میلان ، ناپولی و یوونتوس را پشت سر بگذارد.

 بالاتر از ایندو ، نوردال با 225 گل دوم است و این رکورد نیز دور از دسترس توتی نیست. سیلویو پیولا که دهه های 30 ، 40 و 50 میلادی در تیمهای لاتسیو ، نووآرا ، پرو ورچلی ، تورینو و یوونتوس توپ زده ، با 274 گل گل رکورد دار گلزنی در سری آ است
نظرات بینندگان