arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۲ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روح الله زم پس از بازداشت در تلویزیون: عذرخواهی می‌کنم؛ از اتفاقات سه چهار سال اخیر پشیمان هستم/ اعتماد به دولت فرانسه کار اشتباهی بود؛ گفتند از جانم و خانواده ام محافظت می کنند/ امیدوارم روند قضایا به سمتی برود که بتوان اتفاقات چهار سال اخیر را جبران کرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۲۱:۵۶

روح الله زم مالك و مدير كانال آمدنيوز پس از بازداشت توسط اطلاعات سپاه در تلويزيون گفت: از اتفاقات سه چهار سال اخیر پشیمان هستم.

وي ادامه داد: از مصاحبه با رسانه ها پشیمانم. اعتماد به دولت فرانسه کار اشتباهی بود. گفتند محافظ از جانم و خانواده ام انجام می‌دهند‌.

زم افزود؛ فکر نمی‌کردم بازداشت شوم. اعتماد به دولت ها اعتماد صحیحی نیست. مخصوصا دولت هایی که نشان میدهند با ایران رابطه خوبی ندارند. مثل دولت آنریکا و دولت اسرائیل، عربستان و... . بابت اتفاقات افتاده از مجموعه نظام عذر خواهی می‌کنم.

وي در پايان گفت: امیدوارم روند قضایا به سمتی برود که بتوان اتفاقات سه چهار سال اخیر را جبران کرد

امیرآبادی، نماینده مجلس: بازداشت زم به واسطه عملیات فریب انجام شد/ اقدام پیچیده سپاه در جلب اعتماد و اجرای عملیات فریب قابل تقدیر است/ معمولا در عملیات فریب شخص در داخل سرزمین بازداشت می‌شود
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۲۱:۵۵

عضو هیات رئیسه مجلس توضیح داد: فریب اطلاعاتی یکی از پیچیده‌ترین شگردهای اطلاعاتی بین سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی و سرویس‌های دنیا است و در این زمینه، سازمان اطلاعات سپاه کار بسیار پیچیده و فنی انجام داده است تا نفوذ لازم صورت گیرد و فریب را در عملیات اطلاعاتی خودش برای بازداشت زم انجام دهد.

 

فراهانی در پاسخ به اینکه این عملیات در داخل یا خارج از کشور انجام شده است، اظهار کرد: اینکه زم در داخل یا خارج از کشور دستگیر شده است را درست نمی‌دانم، ولی معمولا در پروژه فریب اطلاعاتی، این کار در داخل سرزمین انجام می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص: دولت مجوز الحاق به پالرمو را دریافت نکرده
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۲۱:۵۳

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار توئیتی، نوشت: «لایحه الحالق به کنوانسیون پالرمو، پیش از این به دلیل مغایرت با سیاست‌های کلی نظام(بند۲ اصل۱۱۰) در هیئت‌عالی نظارت رد شد. بنابراین طبق مقررات ابلاغی رهبر انقلاب، شورای نگهبان، لایحه را مغایر اصل ۱۱۰ دانست. با پایان زمان قانونی، دولت مجوز الحاق به پالرمو را دریافت نکرده است.»

نوشین جعفری با وثیقه آزاد شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۲۱:۵۳

نوشین جعفری که از مردادماه سال جاری بازداشت شده بود امروز با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش ایسنا غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضاییه سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در پاسخ به سوالی درباره "بازداشت یکی از عکاسان حوزه خبری [نوشین جعفری] "، گفته بود: «بله اصل خبر را تایید می‌کنم. در این ارتباط فردی نه به لحاظ عکاس بودن بلکه به لحاظ اهانتی که به مقدسات به حضرت سیدالشهداء (ع) و عزاداری آن امام اهانت شده بود و همچنین تبلیغی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در مطلب منتشره آمده بود تحت تعقیب قرار گرفت. در بازرسی اماکن و تجهیزات فنی این شخص، یک سری از مستندات جدید به دست آمده که دور از شان افراد و اشخاص و حرفه‌های شاغل در جامعه ماست. این موضوع در حال بررسی است و تا زمانی که بررسی نهایی انجام نشده نمی‌توان اطلاع‌رسانی کرد.»

نشست خبری حسن روحانی؛
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۲۱:۵۲

رییس جمهور: هر زمان بدانم ملاقات و جلسه‌ای مشکل را حل می‌کند من هستم؛ حاضرم در این راه قربانی شوم / سفر‌هایی از امارات به ایران انجام و روابط ما بهتر شده / آنچه در دریای سرخ اتفاق افتاد، کار یک رژیم با کمک چند کشور بود / اگر جنگ یمن به آتش بس منتهی شود، یکی از گره‌های بین ایران و عربستان باز خواهد شد

روح الله زم بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۶:۳۲

سپاه پاسداران از گرفتارشدن «روح الله زم»، سرشبکه سایت «آمدنیوز» توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد. در اطلاعیه سپاه آمده است که «سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و "روح الله زم» را «به داخل کشور هدایت و بازداشت» کرد.

روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۲:۰۰

شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده است. اسکای نیوز در خبری فوری به نقل از یک مقام کرد از این اقدام روسیه در شمال سوریه خبر داد.

متخصصان انگلیسی برای مدرن‌سازی راکتور اراک وارد تهران شدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۵۵

سفارت انگلیس در تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک تیم از متخصصان هسته‌ای به سرپرستی پروفسور «رابین گریمز» مشاور ارشد علمی دولت بریتانیا امروز (دوشنبه) وارد تهران شده است تا به همراه یک تیم از متخصصان چینی مراحل بعدی پروژه مدرن سازی راکتور اراک را به پیش ببرد.

نفتکش سابیتی ٩ روز دیگر به بندرعباس می رسد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۴۹

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی سابیتی تا ٩ روز دیگر وارد کشور می‌شود و تعمیرات آن در بندرعباس آغاز خواهد شد. بر اساس اظهارت مدیرعامل سازمان بنادرو دویانوردی سابیتی اکنون در حدود تنگه باب المندب رسیده است به زودی وارد خلیج عدن می شود و از آنجا از طریق شمال اقیانوس هند به تنگه هرمز و سپس بندر عباس می رسد. محمد راستاد میزان محموله نفت کش را ١٤٠ هزار تن نفت خام اعلام کرد و خبر داد که با اقدامات به موقع میزان نشت نفت به صفر رسیده است و خسارتی به محموله کشتی وارد نشده است.

طرح استیضاح وزیر نیرو تقدیم هیات رئیسه شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۳۴

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح استیضاح رضا اردکانیان وزیر نیرو به هیات رئیسه مجلس خبر داد. یوسف‌نژاد عدم توان دفاع از انتقال غیرعلمی و غیرکارشناسی آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و صدور مجوز غیرکارشناسی، را از محورهای این استیضاح عنوان کرد.

باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۲

حجت الاسلام‌ حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وظیفه ما بردن مردم به بهشت نیست اما باید مقدمات ورود مردم به بهشت را فراهم کنیم و با کسانی که می‌خواهند مردم را به زور به جهنم ببرند مقابله نماییم.

سفر محرمانه برادر بن زائد به تهران؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۲

میدل ایست آی مدعی شد: طحنون بن زائد مشاور امینت ملی امارات و برادر کوچکتر ولیعهد طی سفری محرمانه، 48 ساعت اخیر را به منظور کاهش بحران در خلیج فارس در تهران گذرانده است. این سفر در میانه ی تلاش های پشت پرده برای میانجی گری بین ایران و عربستان اتفاق افتاده است.گفته می شود که عربستان، عبدالمهدی نخست وزیر عراق را به عنوان میانجی گر پذیرفته است.

آیت الله مکارم در بیمارستان بستری شد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۱۱

دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اطلاعیه ای اعلام کرد: «حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بنا بر توصیه پزشکان جهت انجام برخی از امور درمانی در یکی از بیمارستان‌های تهران به سر می‌برند. به اطلاع مومنین و مقلدان بزرگوار ایشان می‌رساند همانطور که سابقاً نیز اطلاع‌رسانی گردید، حال عمومی معظم له خوب است و به زودی پس از تکمیل مراحل درمانی ان شاءالله به قم مراجعت می‌کنند.»

رییس فیفا: ایران پیام «امید» داد
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۰۹

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا بار دیگر به ورود تماشاگران زن در دیدار ایران کامبوج اشاره کرد و گفت: خیلی خوشحالم نه فقط برای اینکه زنان در ایران به ورزشگاه رفتند بلکه به این خاطر که خیلی عادی بلیت خریدند و مانند مردان به ورزشگاه رفتند. وی ادامه داد: من خیلی امیدوارم این شرایط عادی شود. این یک گام در راستای هدف ما بود و من به این خاطر از تمام تماشاگران زن ایرانی که ۹۰ دقیقه تیم‌شان را تشویق کردند سپاسگزارم. رئیس فیفا افزود: پیامی که این هفته از ایران دیدیم پیام امید بود و امیدوارم در آینده نیز همین طور باشد.

واکنش پلیس به اجاره ساعتی سوئیت در تهران
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۰۸

سلیمانی جانشین فرمانده ناجا به اجاره ساعتی سوئیت‌ها واکنش نشان داد با بیان اینکه پیشگیری از جرم هم جزو مواردی است که پلیس در مورد آن به مسئولان هشدارهای لازم را می‌دهد، گفت: همانطور که گفتم پلیس در هرجایی که متوجه شود جرمی رخ داده ورود می‌کند و با جرم رخ داده و مجرمان برخورد خواهد کرد، اما ما بنگاه معاملاتی نیستیم که بگوییم اجاره بدهید یا ندهید. سلیمانی ادامه داد:‌در این خصوص نیز ما هشدارهای لازم را می‌دهیم و این موارد را کنترل و بررسی هم می‌کنیم در جایی اگر لازم باشد با حکم قانون پلمب هم خواهیم کرد.

توافق کُردها و دولت سوریه
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۰۴

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: کُردها و دولت سوریه به توافقی دست یافتند که به موجب آن ارتش سوریه در مرز با ترکیه مستقر خواهد شد. همچنین به گزارش شبکه خبری الجزیره کردها با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش در شمال این کشور توافق کردند.در همین حال، ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با تاکید براینکه ترکیه و کردها باید جلوی فرار زندانیان داعشی را بگیرند، از کشورهای اروپایی خواست شهروندان پیوسته به داعش خود را بازگردانند. 

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۱:۰۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان