arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

بهره‌برداری از سامانه‌های تله مدیسین در پایانه‌های مرزی

معاون بهداد ناجا از بسیج نیروها، امکانات و تجهیزات بهداشتی، امدادی و درمانی در پشتیبانی از ماموریت اربعین امسال خبر داد و گفت: تیم‌های امدادی تا پایان ماموریت اربعین در محورهای منتهی به چهار پایانه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی مستقر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداد ناجا از بسیج نیروها، امکانات و تجهیزات بهداشتی، امدادی و درمانی در پشتیبانی از ماموریت اربعین امسال خبر داد و گفت: تیم‌های امدادی تا پایان ماموریت اربعین در محورهای منتهی به چهار پایانه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی مستقر هستند.

 سرهنگ دکتر محمد رضا حسینیاظهار کرد: تیم‌های امدادی،آمبولانس و تجهیزات بهداشتی و درمانی مورد نیاز به مرزهای خسروی، چذابه،شلمچه و مهران اعزام شده است و پوشش امدادی از ماموریت اربعین را در ایام تردد زائران به اجرا در می‌آورند.

وی در خصوص مشارکت سایر استان‌ها و یگان‌ها در ماموریت اربعین افزود: علاوه بر سه استان کرمانشاه، خوزستان و ایلام، مراکز بهداد سایر استان‌ها و بهداد یگان ویژه و مرزبانی نیز با تمام توان و ظرفیت با اعزام نیروی انسانی، تجهیزات و آمبولانس در این ماموریت بزرگ مشارکت دارند.

معاون بهداد ناجا با اشاره به اینکه به منظور تقویت پشتیبانی از ماموریت اربعین، سامانه‌های پزشکی از راه دور( تله مدیسین) معاونت بهداد ناجا در چهار پایانه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه‌ها با قابلیت برقراری ارتباط با بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) ناجا و ستاد اربعین ناجا واقع در مرز مهران، امکان ارائه مشاوره‌های پزشکی و مداخلات درمانی از راه دور را فراهم می‌کنند.

وی در ادامه از به کارگیری دو سامانه مجهز درمانگاه سیار خبر داد و اظهارکرد: یکی از این سامانه‌ها در مرز مهران و سامانه دیگر با استقرار در مرز چذابه آماده ارائه خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی به کارکنان شرکت‌کننده در ماموریت اربعین و زائران هستند.

حسینی تهیه ۲۰ هزار عدد کیف بهداشتی محتوی ماسک ساده و فیلتردار، صابون، خمیر دندان، مسواک، اسپری دفع حشرات و چسب زخم را از دیگر تمهیدات پیش‌بینی شده در این راستا عنوان کرد.

معاون بهداد ناجا یادآور شد: طی رایزنی‌های معاونت بهداد با معاونت عملیات و هوا ناجا و ستاد اربعین تدابیر لازم در خصوص انتقال هوایی مجروحان احتمالی در جریان ماموریت اربعین صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر مرزهای شلمچه، چذابه و مهران امکان تردد زائران از مرز خسروی نیز میسر شده است،خاطرنشان کرد: در طول ماموریت اربعین، وضعیت بهداشت، تغذیه و سلامت کارکنان در اماکن اسکان پیش بینی شده در چهار پایانه مرزی تحت پایش و نظارت تیم های سیار بهداشتی قرار خواهد داشت و بازرسان و مسئولان معاونت بهداد ناجا به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم روند خدمات رسانی به کارکنان را رصد می‌کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان