arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

حملات هوایی روسیه و سوریه علیه گروه تحریر الشام

جنگنده های سوریه و روسیه یکشنبه شب سه پایگاه وابسته به گروه تروریستی "تحریر الشام" در "جبل الاربعین" واقع در حومه ادلب را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگنده های سوریه و روسیه یکشنبه شب سه پایگاه وابسته به گروه تروریستی "تحریر الشام" در "جبل الاربعین" واقع در حومه ادلب را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

منابع آگاه محلی به خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه گفتند: هواپیماهای شناسایی موفق به کشف اقدامات عناصر تحریر الشام و جا به جایی اسلحه، مهمات و تجهیزات لجستیکی به پایگاه هایی در "جبل الاربعین" شده و نیروهایی هوایی به سرعت وارد عمل شدند و سه پایگاه آن ها از جمله مرکز ارتباطات و رهبری که تعدادی خوردوی زرهی در آن قرار داشت و تعدادی از عناصر آن ها را هدف قرار دادند.

این منابع آگاه تاکید کردند: در حالی که گروه های مسلح تلاش می کند پایگاه های خود را مستحکم کنند و عناصر خود را به پایگاه های نزدیک به جبهه های ارتش سوریه در جنوب و جنوب شرق ادلب نزدیک کنند، تمام مناطق ادلب همچنان زیر نظر یگان های ارتش سوریه است و این ارتش آمادگی دارد با هر گونه با هر اقدام خصمانه در هر نقطه از حومه ادلب برخورد کند.

استان ادلب از ابتدای بحران سوریه ( اسفند ۱۳۸۹) تا اواسط آن استانی امن به شمار می آمد، اما ۱۴ هزار عنصر تروریستی از سراسر جهان که در ترکیه تجهیز و سازماندهی شده یودند، در هشتم فروردین ماه ۱۳۹۴ به استان ادلب حمله کردند و به سرعت تمام خاک این استان را به غیر از دو شهرک شیعه نشین 'فوعه و کفریا' در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ادلب را اشغال کردند.

طی دو سال گذشته و با آغاز عملیات همه جانبه ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی به مواضع تروریست ها در سوریه و شکست آنها در اکثر جبهه ها، بازماندگان گروه های تروریستی با تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود و فقط به همراه سلاح سبک از مواضع خود عقب نشینی و رهسپار استان ادلب شدند.

می توان گفت که استان ادلب در چهار سال گذشته به محل تجمع تمام گروه های تروریستی حاضر در سوریه به غیر از 'داعش' تبدیل شده و اگر عناصر این گروه ها تسلیم نشده یا تکلیف آنها روشن نشود، دستاوردهای زحمات چند ساله جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه به هدر خواهد رفت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان