arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

انتقال ۱۵۰ نظامی آمریکایی از سوریه به عراق

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز دوشنبه گزارش داد که نزدیک به ۱۵۰ نظامی آمریکایی و تجهیزات نظامی آنها با هواپیمای ترابری از حومه المالکیه در سوریه به عراق انتقال یافت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقال ۱۵۰ نظامی آمریکایی از سوریه به عراقبه گزارش این خبرگزاری، این نیروی آمریکایی و تجهیزات نظامی آنها  از طریق فرودگاه رحیبه (روباریا) در حومه المالکیه سوریه به عراق منتقل شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که به دنبال توافق دولت مرکزی سوریه با نیروهای کرد ارتش این کشور وارد شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن و شهرک عین عیسی و شمار دیگری از روستا ها و شهرک های حومه شمالی رقه و نیز شهرک تل تمر در حومه مالی الحسکه شدند.

خبرگزاری رویترز همچنین گزارش داد با تعطیلی نمایندگی امریکا در شرق سوریه یک تیم دیپلماتیک آمریکا که مسئول هماهنگی و حفظ ثبات در شمال شرق سوریه بودند، این منطقه را ترک کردند.

"مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن آماده خارج کردن یکهزار سرباز آمریکایی از شمال سوریه در سریع ترین زمان ممکن است.

وی افزود که نیروهای آمریکایی هم اکنون در شمال این کشور در میان آتش ارتش ترکیه و نیروهای کرد سوریه قرار دارند؛ وضعیتی که نمی توان آن را تحمل کرد.

"دونالد ترمپ" رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که حمایت از مرزهای میان ترکیه و سوریه بر عهده نیروهای آمریکایی نیست و خروج آنها از خاک سوریه ضروری است.

ترکیه چهارشنبه هفته گذشته با آغاز عملیاتی با نام «چشمه صلح» به شمال شرقی سوریه حمله کرد و  شهرهای شمالی تل ابیض و راس العین را هدف قرار داده است.

سوریه با محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه علیه مناطق شمال شرق این کشور از آمادگی ارتش برای مقابله با هر چالشی خبر داده است. همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که واحدهایی از ارتش این کشور به سمت شمال شرق برای مقابله با حمله آنکارا حرکت کرده‌اند.

"مظلوم کوبانی" فرمانده کل شبه نظامیان کُرد موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) در دیدار با معاون نماینده آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت؛ در صورتی که آمریکا اقدامی برای توقف عملیات ترکیه در شمال سوریه و حمایت از  کُردها انجام ندهد، کردها به همپیمانی با روسیه و نظام سوریه متوسل می شوند.

کوبانی ضمن مخالفت قاطع با طرح های ترکیه برای سیطره بر مناطق مرزی داخل سوریه، گفت که آماده است با آنکارا درباره نگرانی های امنیتی اش گفت و گو کند.

بر اساس آخرین گزارش ها نیز با ورود ارتش سوریه به مناطق مختلف شمال شرق این کشور از جمله مرزهای حسکه مردم این منطقه اقدام به برپایی مراسم جشن و شادی کرده و با نقل و شیرینی و شلیک هوایی از ارتش استقبال می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان