arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

مسکو: به درگیری با ترکیه در سوریه حتی فکر هم نمی‌کنیم

سخنگوی کرملین درباره احتمال ورود روسیه به درگیری‌ها در شمال سوریه تأکید کرد که مسکو حتی نمی‌خواهد به تقابل نظامی با ترکیه در شمال سوریه بیاندیشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص استقرار نظامیان سوریه در شمال این کشور غرب آسیا گفت مسکو از همان ابتدا در خصوص خطر و تهدید درگیری میان ترکیه و سوریه در پی عملیات نظامی آنکارا هشدار داده بود.

در پی درخواست کردها از دمشق برای کمک به دفع حملات نظامی ترکیه در شمال سوریه، یگان‌های ارتش سوریه دیشب پس از پنج سال وارد شهر «عین عیسی» در شش کیلومتری مرز با ترکیه شدند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ورود روسیه به درگیری‌های شمال سوریه و تقابل نظامی با ترکیه گفت: «ما حتی نمی‌خواهیم به این قضیه فکر کنیم. ارتباط میان نظامیان باید از (وقوع) چنین چیزی جلوگیری کند».

این مقام روس سپس در خصوص تعامل با ترکیه درباره سوریه توضیح داد: «روسیه و ترکیه به ویژه در سطح نظامی دائماً در خصوص تحولات سوریه با یکدیگر در تماس هستند».

پسکوف ضمن تأکید بر لزوم دوری کردن از دامن زدن به درگیری‌های سوریه گفت: «ما از قبل به تمامی طرفین درگیری در سوریه هشدار داده‌ایم که از اقداماتی دوری کنند که ممکن است به تشدید اوضاع منجر شود و به فرایند سیاسی لطمه وارد آورد».

سخنگوی کرملین درباره اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص تماس با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره سوریه گفت: «تماس‌هایی بین رؤسای جمهور و وزارتخانه‌های خارجه و دفاع انجام می‌گیرد».

اردوغان روز گذشته ضمن تأکید بر اینکه به اراضی سوریه چشم طمع ندارند، افزود: «هر زمانی که مشکلی ایجاد شود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار خواهیم کرد. ما در حال اتخاذ گام‌های ضروری با یکدیگر هستیم.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان