arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

آمریکا رصد کره شمالی را تشدید کرد / ماموریت هواپیمای ویژه جاسوسی آمریکا

آمریکا با استفاده از یک هواپیمای ویژه، ماموریت‌های جاسوسی علیه کره شمالی و تمرکز بر تحرکات نظامی این کشور را افزایش داده است. این هواپیما که قادر به رصد دقیق فعالیت‌ موشک‌های سطح به سطح کره شمالی، انتقال پرتابگرها و دیگر ادوات موشکی این کشور و زیر دریایی‌هاست، اولین ماموریت خود را اوایل سال گذشته در شبه جزیره کره انجام داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک رسانه کره‌ای از پرواز هواپیمای تجسسی ویژه نیروی هوایی آمریکا به سمت مرزهای کره شمالی و پایش تحرکات این کشور در زمینه فعالیت موشکی خبر داد.

به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «حانی» چاپ کره جنوبی یک فروند هواپیمای جاسوسی ویژه آمریکا از نوع «ایی – 85 جوینت» با پرواز از منطقه کلانشهر سئول به سوی دریای چین شرقی به رصد تحرکات موشکی پیونگ یانگ مبادرت کرد.

این هواپیما که قادر به رصد دقیق فعالیت‌ موشک‌های سطح به سطح کره شمالی، انتقال پرتابگرها و دیگر ادوات موشکی این کشور و زیر دریایی‌هاست، اولین ماموریت خود را اوایل سال گذشته در شبه جزیره کره انجام داد.

به نوشته این نشریه، ماموریت این هواپیمای ویژه تجسسی نشانه شدت یافتن فعالیت‌های تجسسی آمریکا علیه کره شمالی پس از آخرین پرتاب‌های موشکی این کشور از یک زیر دریایی است که دوم اکتبر (10 مهر) صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری رسمی کره شمالی هفته گذشته از آزمایش موفق یک موشک بالستیک جدید که از زیردریایی پرتاب ‌شد، خبر داد. «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نیز به کسانی که در انجام این آزمایش موشکی مشارکت داشته‌اند تبریک گفت.

به نوشته وبگاه حانی، طبق اطلاعات موجود در سایت ردیابی هواپیماهای نظامی این هواپیما ماموریت خود را در 11 اکتبر (جمعه 11 مهر) با پرواز از منطقه کلانشهر سئول به سمت دریای چین شرقی انجام داد. این هواپیمای مورد نظر یکی از دو فروند ایی– 85 بود که ایالات متحده در پنجم اکتبر (جمعه 19 مهر) در یک پایگاه هوایی در اوکیناوای ژاپن مستقر کرد.

این هواپیما مجهز به سامانه رصد و کنترل رادار حمله است و از نزدیک می‌تواند تحرک نیروهای نظامی کره شمالی و تجهیزات آن‌ها را از ارتفاع 9 تا 12 کیلومتری رصد کند.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان