arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

روسیه: در ماه اکتبر ۱۰۰ درصد به توافق کاهش تولید نفت پایبند می‌مانیم

وزیر انرژی روسیه گفت: مسکو در نظر دارد تا در ماه اکتبر ۱۰۰ درصد به توافق کاهش تولید پایبند باشد. روسیه در ماه سپتامبر تولید خود را روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت کاهش داد هرچند که سهمیه این کشور ۲۲۸ هزار بشکه بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از تاس، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه در حاشیه کنفرانس سرمایه گذاری روسیه و عربستان گفت مسکو در نظر دارد تا در ماه اکتبر 100 درصد به توافق کاهش تولید پایبند باشد.

نوآک در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا روسیه توافق کاهش تولید در این ماه را اجرا می‌کند یا نه، گفت: «نرخ پایبندی به توافق در ماه اکتبر 100 درصد خواهد بود.»

روسیه در ماه سپتامبر تولید خود را روزانه 200 هزار بشکه نفت کاهش داد هرچند که سهمیه این کشور 228 هزار بشکه بود. این کشور در ماه‌های می تا جولای به علت توقف ترانزیت نفت از طریق خط لوله دروژبا به علت آلودگی نفتی، بیش از سهمیه خود کاهش داشت. نوآک پیش از این گفته بود، در ماه آگوست با پاک شدن سیستم، شرکت‌های روسی تولید نفت خود را از سرگرفتند.

توافق کاهش تولید اوپک با هدف ثبات بخشیدن به قیمت نفت تا مارس 2020 ادامه خواهد داشت. کشورهایی که در این توافق حضور دارند، میزان تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش می‌دهند.

نظرات بینندگان