arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

رئیس ستاد اربعین: بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین از کشور خارج شده‌اند؛ آماده کمک به عراق برای حمل و نقل زوار هستیم

حسین ذوالفقاری در نشست با هیئت عراقی با بیان اینکه آمادگی خود را برای ارسال خودروها جهت کمک در انتقال زائران در عراق اعلام می‌کنیم اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و 300 هزار زائر اربعین از کشور خارج شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس ستاد اربعین: بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین از کشور خارج شده‌اند؛ آماده کمک به عراق برای حمل و نقل زوار هستیمحسین ذوالفقاری در نشست با هیئت عراقی با بیان اینکه آمادگی خود را برای ارسال خودروها جهت کمک در انتقال زائران در عراق اعلام می‌کنیم اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و 300 هزار زائر اربعین از کشور خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوب در توافقات لغو روادید بود عنوان کرد: از اول محرم بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر زائر داشته‌ایم که یک میلیون و 500 هزار نفر از آنها  بازگشتند و چون این بازه زمانی بیشتر شد تراکم کمتر هم شد .

ذوالفقاری گفت: از همکاری دولت عراق در بازگشایی مرز خسروی، میزبانی گرم مردم عراق از زائران و تلاش دولت و همه نیروهای امنیتی شما که امنیت کامل اربعین را فراهم کرده‌اند تشکر می‌کنم.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه به مدت 65 روز روادید را برای زوار ایرانی و عراقی لغو کردیم افزود: در مراسم امسال باز سنگین خدمات و امنیت و میزبانی به عهده دولت و مردم عراق بود.

وی با اشاره به اینکه در این مقطع در برخی از گذرگاه‌ها امکانات حمل و نقلی عراق پاسخگوی زوار ما نبود گفت: اعلام آمادگی کردیم که خودروی حمل و نقل برای کمک در مرز مهران و خسروی بفرستیم که هماهنگی‌ها زودتر انجام شد.

ذوالفقاری افزود: اکنون آمادگی داریم به هر میزان که احتیاج داشته باشید خودرو برای کمک در انتقال زوار ارائه کنیم و تاکنون 300 دستگاه خودرو در منذریه برای رفت و برگشت زوار مستقر است.

وی بیان کرد: در مورد مرز سومار این مرز مدت‌ها محل تبادل کالا بوده است و تقاضا داریم مقدمات بازگشایی این مرز تجاری هر چه زودتر از سوی طرف عراقی فراهم شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه برخی از وحدت و دوستی ما و عراق خوشحال نیستند عنوان کرد: همه باید به طور جدی مراقب شیطنت‌ها باشیم و در همین مدت نیز به زوار تأکید کردیم که مراقب باشند.

وی افزود: مردم عراق و دولت عراق میزبان هستند و آموزش‌های زیادی دادیم که در رفتار و برخورد دقت کنند و نیروهای عراقی هم همین کار را کردند و ان‌شالله به برکت اربعین وحدت دوستی و همکاری دو کشور بیشتر شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان