arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

یونیسف: ۷۰ هزار کودک در سوریه آواره شده اند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، با افزایش تنش در شمال سوریه در روزهای اخیر تا کنون بیش از ۷۰ هزار کودک در این کشور آواره شده اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یونیسف: ۷۰ هزار کودک در سوریه آواره شده اندبه گزارش شبکه سی ان ان، سازمان یونیسف اعلام کرد: دست کم چهار کودک در شمال شرقی سوریه کشته و ۹ کودک دیگر زخمی شده اند.

طبق گزارش ها، هفت کودک نیز در ترکیه کشته شده اند.

براساس بیانیه یونیسف، حداقل ۱۷۰ هزار کودک به دلیل خشونت ها در منطقه به کمک های بشردوستانه نیاز شدید دارند.

یونیسف اعلام کرد که این صندوق  با توجه به افزایش خشونت ها در شمال سوریه، از تمام طرف های درگیر می خواهد تا در حملات و نزاع های مسلحانه از جان کودکان بی پناه حفاظت کنند، زیرا کسانی که در شمال شرقی و نقاط دیگر سوریه می جنگند باید از زیرساخت های غیرنظامی محافظت کنند و از آن برای منافع نظامی استفاده نکنند.

نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال سوریه حمله کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این اقدام نظامی عملیات را علیه گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) بیان کرد.

دولت سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق شمال شرق این کشور از آمادگی ارتش برای مقابله با هر چالشی خبر داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دوشنبه شب گزارش داد، ارتش این کشور وارد شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب واقع در شمال غرب سوریه شده است.

نظرات بینندگان