arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

ترامپ: اجازه دهید اسد و سوریه از کُردها حمایت کنند / ما 7000 مایل از آنجا دور هستیم

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که اجازه دهید که سوریه و اسد از کُردها حمایت کرده و با ترکیه برای سرزمین خود بجنگند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: اجازه دهید اسد و سوریه از کُردها حمایت کنند«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی در توئیتر از عدم تحرک اروپایی‌ها درباره چالش گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت که کشورهای اروپایی تعاملی با چالش داعش نداشتند و همین موضوع دلیل شرایطی است که امروز در آن قرار داریم.

ترامپ در ادامه نوشت: «سرانجام آنگلا مرکل وارد شد و به ترکیه گفت که عقب بنشیند. آیا اروپایی‌ها مسئولیت بیشتری ندارند؟ من به اروپایی‌ها پیشنهاد تحویل گرفتن زندانی‌های داعش از کشورهایی که از آنجا آمده‌اند را دادم و چندین بار این پیشنهاد را رد کردند. احتمالا آنها گمان می‌کردند که مثل همیشه آمریکا بهای گزاف این موضوع را خواهد پرداخت.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیام‌های توئیتری خود نوشت: «پس از آنکه داعش به طور 100 درصد شکست خورد من به طور گسترده نیروهای خود را از سوریه خارج کردم. اجازه دهید سوریه و اسد از کُردها حمایت کرده و با ترکیه برای سرزمین خود بجنگند.»

ترامپ افزود: «من به ژنرال‌های خود گفتم که چرا ما باید برای سوریه و اسد بجنگیم و از سرزمین دشمنمان حمایت کنیم؟ هر کسی که می‌خواهد به سوریه در حمایت از کُردها کمک کند برای من خوب است چه روسیه باشد چه چین و چه ناپلئون بناپارت. ما 7000 مایل از آنجا دور هستیم.»

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می‌کنند. 

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز یکشنبه گذشته گفته بود که به دستور رئیس‌جمهور این کشور، ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی مناطق شمالی سوریه را ترک می‌کنند. وی گفته است: این اقدام به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و با توجه به ادامه عملیات نظامی ترکیه در مناطق شمالی سوریه صورت می‌گیرد

نظرات بینندگان