arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸

موگرینی: نمی‌خواهیم کُردها به نظام اسد و روسیه نزدیک شوند

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که این اتحادیه تمایلی به نزدیکی کُردها به دمشق ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موگرینی: نمی‌خواهیم کُردها به نظام اسد و روسیه نزدیک شوند«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که این اتحادیه تمایلی به نزدیکی کُردها به دمشق ندارد.

وی که پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران مصاحبه می‌کرد، گفت: «اتحادیه اروپا در حمایت از کُردها شانه خالی نکرده است؛ در این باره با همتای ترکیه‌ای خود برای ساعت‌ها گفت‌وگو کردم و موضع ما در این باره همواره ثابت بوده است.»

موگرینی در ادامه گفت: «یکی از پیامدهایی که پیش از آغاز عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه درباره آن هشدار داده بودیم این بود که این عملیات باعث نزدیکی کُردها به نظام اسد و روسیه خواهد شد و این چیزی است که ما خواستار آن نیستیم.»

موگرینی در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که شبه‌نظامیان موسوم به نیروی دموکراتیک سوریه روز یکشنبه از توافق با دمشق برای ورود نیروهای ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل آنها، که اکنون تحت حملات هوایی ارتش ترکیه قرار دارد، خبر داده بودند.

بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی را در دست خواهد گرفت. با این توافق، نیروهای ارتش سوریه وارد شهرهای منبج،‌ عین‌العرب (کوبانی)، عین عیسی، طبقه و منصوره می‌شوند.

در بیانیه شبه‌نظامیان کُرد سوری آمده است؛ ما وظیفه داریم از مرزها و تمامیت ارضی سوریه دفاع کنیم. به همین دلیل، ارتش سوریه می‌تواند در مرز با ترکیه مستقر شده و برای دفاع از مرزها و آزادسازی شهرهای تحت اشغال ارتش ترکیه و مزدوران این کشور، وارد عمل شود.

نظرات بینندگان