arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ٢٣ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت هواپیمایی فلای دوبی: روح الله زم مسافر پرواز ما نبود
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۳۹

شرکت هواپیمایی “فلای دوبی” در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا روح الله زم ، موسس کانال تلگرامی آمدنیوز در پرواز شماره افزد ۷۱۰ روز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) بین باکو و دوبی بوده یا نه، گفته است که مسافری با این نام در آن پرواز نبوده است و همه مسافران تا مقصد نهایی به سفر خود ادامه دادند.

هواپیمای این شرکت روز ۱۹ مهر به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شیراز شد.

انتقاد شدید دایی از اظهارات مجری تلویزیون درباره آقای گلی‌اش/ قوه قضاییه با کارچاق‌کن‌های صداوسیما برخورد کند
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۳۸

اگر بحث اقدام قضایی است قوه قضاییه باید به موضوع ورود کند و کسانی که در صدا و سیما می‌گویند که کارچاقکن‌ها را می‌شناسند را معرفی و با آنها برخورد کند. همین چیزهای کوچک خیلی می‌تواند به سالم سازی جامعه ما کمک کند. در زمانی که همه مردم ما از فساد گریزان و ناراحت هستند و کمر خیلی‌ها را فساد شکسته بهتر است سالم سازی را شروع کنیم. ان‌شاءلله قوه قضاییه این مورد را بررسی کند و شورای سیاست گذاری صدا و سیما هم شعار ندهد و عمل کند تا مردم بدانند کسانی که فساد را در صدا و سیما رواج و آموزش می‌دهند چه کسانی هستند.

ظریف: خبرنگار روس را از اول نباید می گرفتند، مثل خیلی های دیگر / هزینه زیادی به مردم تحمیل کرده ایم / یک سند بیاورید که ظریف گفته باشد امضای کری سند است / استعفایم به این دلیل بود که احساس کردم دیگر نمی‌توانم برند ایران را حفظ کنم / آن شب خیلی دلخور بودم اما عصبانی نبودم / کسانی که در فضای مجازی به من می‌گویند «دروغگو» فقط از آلبانی نیستند بلکه برخی از داخل هم این زحمت را می‌کشند
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۰:۳۷

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز سه شنبه در جمع فعالان مجازی که در محل دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: شرایط کشور ما شرایط ویژه‌ای است. برخی ایراد می‌گیرند که شما 40 سال است دارید می‌گویید شرایط کشور ویژه است پس امر جدیدی نیست. من معتقدم کشور ما در وضعیتی است که همیشه باید با مشکلات برخورد کند. البته ما در مسیر خود اشتباه هم زیاد داشته‌ایم که طبیعی است؛ چرا که همواره خواستار آن بودیم همه چیز را از ابتدا بسازیم. ما نمی‌توانیم ساخته دیگران را صرفا مصرف کنیم. در خیلی موارد برای‌مان امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: من از شما این سوال را می‌پرسم؛ واقعا چه کسی در ایران دوست دارد درباره‌ ایران آن‌طوری صحبت شود که ترامپ درباره عربستان صحبت می‌کند؟ برای خیلی از کشورها دیگران تصمیم می‌گیرند اما ما واقعا این مشکل را نداریم. این مسئله تا جایی برای ما و شما به عنوان فعالان فضای مجازی و فضای رسانه‌ها مهم است که وقتی یک خبرنگار روس که واقعا به خاطر جاسوسی دستگیر نشده است را می‌گیرند و بعد آزاد می‌کنند شما باور نمی‌کنید و می‌گویید چرا درباره سایر خبرنگاران از سایر کشورها اینطور برخورد نمی‌شود.

روح الله زم از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه قرار داشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۳۰

سردار محمد تولایی با بیان اینکه روح الله زم یکی از مهره های کلیدی سرویس اطلاعاتی برای ایجاد فتنه در داخل کشور بود، گفت: این فرد شدیدا مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی قرار داشت اما در یک عملیات بسیار پیچیده اطلاعاتی توانستند زم را در تور اطلاعاتی خودشان بیندازند و دستگیر کنند.

وی درباره سایت آمد نیوز بیان کرد: این سایت تلاش می کرد علیه نظام و مسئولین نظام یک نوع افشاگری داشته باشد تا از این طریق فتنه و اختلاف بین صفوف متحد ایران ایجاد کند.

مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه در مصاحبه با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، مدت های مدیدی بود که روح الله زم و تحرکات وی را زیر نظر داشتند و تقریبا از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت و در نهایتا با همکاری سرویس های اطلاعاتی دیگر توانستیم وی را دستگیر کنیم.

روح الله زم از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه قرار داشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۳۰

سردار محمد تولایی با بیان اینکه روح الله زم یکی از مهره های کلیدی سرویس اطلاعاتی برای ایجاد فتنه در داخل کشور بود، گفت: این فرد شدیدا مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی قرار داشت اما در یک عملیات بسیار پیچیده اطلاعاتی توانستند زم را در تور اطلاعاتی خودشان بیندازند و دستگیر کنند.

وی درباره سایت آمد نیوز بیان کرد: این سایت تلاش می کرد علیه نظام و مسئولین نظام یک نوع افشاگری داشته باشد تا از این طریق فتنه و اختلاف بین صفوف متحد ایران ایجاد کند.

مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه در مصاحبه با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، مدت های مدیدی بود که روح الله زم و تحرکات وی را زیر نظر داشتند و تقریبا از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت و در نهایتا با همکاری سرویس های اطلاعاتی دیگر توانستیم وی را دستگیر کنیم.

ظریف: درباره سفر برادر ولیعهد امارات به ایران تحقیق کرده‌ام، خبر صحت ندارد / حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۹

حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده است

وزیر امور خارجه افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است.

وی درباره پایان مهلت 4 ماهه FATF به ایران، افزود: برای اجلاس آینده FATF اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است، البته گروه ویژه اقدام مالی در دوره گذشته مصوبه ای داشته است اما وزارت امور خارجه حداکثر تلاش خود را به کار می گیرد تا حداقل ضرر به کشور وارد شود.

درباره ادعای سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات تحقیق کرده ام

عضو کابینه دولت دوازدهم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به ایران صحت دارد یا خیر، تصریح کرد: درباره این ادعا تحقیق کرده ام و چنین خبری صحت ندارد.

جزئیات اولیه از دستگیری روح الله زم توسط سپاه
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۷

یکی از مسئولین طراحی و اجرای عملیات اخیر سازمان اطلاعات سپاه که طی آن «روح الله زم» سرشبکه جریان معاند «آمدنیوز» دستگیر شد، در گفتگویی ابعاد جدیدی از این اقدام اطلاعاتی کم سابقه را تشریح کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت عملیات انجام شده از نقطه نظر بکارگیری شگرد‌های اطلاعاتی گفت: مهمترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپر‌های حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه گردید.

این مقام مسئول با اشاره به رویکرد اتخاذ شده از سوی رسانه‌های گروهی معاند که بلافاصله پس از انتشار اطلاعیه سپاه تلاش نمودند تا عملیات انجام شده را در سطح دستگیری یک روزنامه نگار تقلیل بدهند افزود: به صورت طبیعی دستگیری یک فرد که با پوشش کار رسانه‌ای در حال دروغ پراکنی علیه نظام بود نمی‌تواند هدف اصلی طراحی و اجرای این عملیات پرمخاطره باشد.

او افزود: فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.

روحانی: کشور‌های دوست، ما را فراموش نکرده‌اند؛ با زبان به آمریکا احترام می‌گذارند، اما در عمل با ما کار می‌کنند / از دوستانمان، ممنونیم؛ هرچند بخاطر ترس از تحریم شرکت هایشان، با زبان گرم هم با کاخ سفید حرف زده باشند
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۶

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: برای جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است که در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی به طور متوسط هر سال شش ماه بر امید به زندگی مردم افزوده شد.

وی ادامه داد: در این دوره امید به زندگی از ۵۶ سال ۷۶ افزایش پیدا کرده است. دولت یازدهم و دولت دوازدهم از سال ۲۰۱۳ و در طول این ۶ سال همه تلاش و افتخارش این بوده که به عنوان دولت سلامت و دولت محیط زیست باشد. کاری که این دولت برای سلامت و محیط زیست انجام داده قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

رئیس جمهور گفت:‌ یکی از اقدامات این دولت، نجات ۱۴ میلیون انسان ایرانی از طوفان نمک بوده است. احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز اول تشکیل آن بود.

جنیدی: مبنای حقوقی برای ابلاغ پالرمو وجود دارد / رئیس جمهور در این باره تصمیم می گیرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۵

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مبانی حقوقی برای ابلاغ لایحه پالرمو از سوی رئیس جمهور وجود دارد.

لعیا جنیدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حدود یک ماه گذشته این موضوع را به رئیس جمهور اعلام کردم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز با بررسی روند ارجاع لایحه الحاق به معاهده پالرمو و فرایندهای طی شده در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت تصمیم خواهند گرفت.

سال گذشته بود که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته یا همان پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد، از آن زمان تاکنون یک سال می‌گذرد، با این وصف مدت یک ساله تعیین شده در آیین نامه مجمع تشخیص برای رسیدگی به آن نیز به پایان رسیده است.

کمالوندی: بتن ریزی واحد ۲ نیروگاه بوشهر اوایل آبان با حضور مقام های ایران و روسیه انجام می‌شود / از برنامه جلوتریم
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۵

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از برگزاری مراسم رسمی بتن‌ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در اوایل آبان ماه خبر داد.

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند پیشرفت کار در واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده و حتی جلوتر از زمان در حال انجام است و به زودی مردم و رسانه‌های گروهی در جریان آخرین اخبار و تحولات در این‌ رابطه قرار خواهند گرفت.

وی گفت: حدود سه هفته دیگر، اوایل آبان ماه در مراسمی با حضور مقامات دو کشور به طور رسمی و با حضور رسانه‌ها از مرحله بتن‌ریزی واحد ۲ بازدید خواهد شد.

به گزارش ایسنا، قرارداد احداث ۲ واحد جدید در نیروگاه بوشهر در آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ بین شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت تبادل شد. موضوع قرارداد شامل طراحی، احداث و راه‌اندازی دو واحد راکتور هسته آی از نوع (AES-۹۲ Modified ۲۰۰۸) VVER هر یک به قدرت ۱۰۵۷ مگاوات الکتریکی است. اجرای قرارداد پس از پرداخت پیش پرداخت در پایان سال ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۵) نافذ شد.

روسیه: عربستان درخواستی به ما برای میانجی گری نداده
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۴

وزیر امور خارجه روسیه گفت: عربستان سعودی درخواستی به ما برای میانجی‌گری برای حل مساله حمله به مراکز نفتی خود نداده است.

سرگئی لاوروف روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان درخواست میانجی‌گری در مساله حمله به مراکز نفتی آرامکو کرده است، اظهار داشت: خیر؛ برای میانجی گری هیچکس درخواست نداد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۰۸:۴۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان