arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

نامزدهای جوایز مستند انتخاب منتقدان مشخص شدند

جوایزی که هدف‌شان معرفی و تجلیل از بهترین‌ها در عرصه مستندسازی است نامزدهای سال ۲۰۱۹ خود را شناختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جوایزی که هدف‌شان معرفی و تجلیل از بهترین‌ها در عرصه مستندسازی است نامزدهای سال ۲۰۱۹ خود را شناختند.

 به نقل از ورایتی، فیلم «بزرگ‌ترین مزرعه کوچک» در چهارمین دوره از جوایز سالانه مستند انتخاب منتقدان با کسب هفت نامزدی بیشترین شانس را دارد. نامزدی‌های این فیلم در بخش بهترین مستند بلند، بهترین کارگردان، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین روایت و بهترین مستند علمی/طبیعی هستند.

بعد از آن فیلم «آپولو ۱۱» و «آن‌ها پیر نخواهند شد» با شش نامزدی قرار گرفتند و پس از آن‌ها «ملت تک فرزندی» توانست پنج نامزدی کسب کند. همه این فیلم‌ها هم در بخش‌های بهترین مستند بلند و بهترین کارگردانی نامزد شده‌اند.

در نهایت فیلم‌های «غار»، «هانی‌لند»، «کارخانه آمریکایی»، «آکوارلا» و «دریای سایه‌ها» همگی چهار نامزدی کسب کرده‌اند.

برندگان در مراسمی که روز دهم نوامبر در بروکلین به میزبانی جاناتان اسکات از برنامه تلویزیونی محبوب «برادران املاکی»‌ برگزار می‌ّشود جایزه خود را دریافت می‌کنند.

این جوایز به تجلیل از مستندهایی می‌پردازند که در سالن‌های سینما اکران شده‌اند، از تلویزیون روی آنتن رفته‌اند و یا روی پلتفرم‌های دیجیتال مطرح برای مخاطبان به نمایش گذاشته شده‌اند.

چهارمین دوره این جوایز یک افتخار جدید هم به نام جایزه دی‌ای پنه‌بیکر به لیست جوایزه خود اضافه کرده که نخستین دریافت‌کننده آن مستندساز افسانه‌ای فدرریک وایزمن خواهد بود.

مایکل اپتد فیلمساز نامی جایزه لندمارک را به خاطر «دستاوردهای خارق‌العاده و بی‌همتا» خود در فیلمبرداری مجموعه «بالا» دریافت می‌کند. اپتد به تازگی شصت‌وسومین قسمت از این مجموعه را منتشر کرد.

جویی برلین مدیر عامل جوایز مستند انتخاب منتقدان در بیانیه‌ای گفت: «در حالیکه صنایع فیلم و تلویزیون مدام متحول می‌شوند، مستندسازان همچنان یک فرم هنری خلاق و پرانرژی باقی مانده‌اند که در حین سرگرم کردن آموزش هم می‌دهند. ما این افتخار را داریم که به طور عمومی از کار خارق‌العاده این هنرمندان حمایت و تجلیل کنیم و تبدیل به مکانی بشویم که هم به مخاطبان پروژه‌های خوب را نشان می‌دهد و هم به فیلمسازان اجازه می‌دهد مخاطبان‌شان را پیدا کنند».

منبع: مهر
نظرات بینندگان