arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

نخست وزیر پاکستان با پادشاه و ولیعهد سعودی دیدار و گفت وگو کرد

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان سه شنبه شب در جریان سفر به ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به صورت جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر پاکستان با پادشاه و ولیعهد سعودی دیدار و گفت وگو کردبه نوشته روزنامه الریاض عربستان سعودی، در دیدار پادشاه سعودی با نخست وزیر پاکستان دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه و جهان و تلاش های انجام شده برای گسترش روابط میان اسلام‌ آباد و ریاض گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، پس از این دیدار، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز در دیدار جداگانه با «عمران خان» درباره راه های گسترش همکاری های دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منابع خبری سعودی جزئیات بیشتری از دیدار پادشاه و ولیعهد سعودی با نخست وزیر پاکستان منتشر نکردند.

عمران خان روز سه شنبه در صدر هیاتی بلندپایه به عربستان سفر کرد.

پیش تر رسانه های محلی پاکستان گزارش داده بودند، نخست وزیر که روز ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ماه) با هدف افزایش صلح و امنیت در منطقه به ایران سفر کرده و با سران این کشور دیدار و گفت و گو داشت، با توجه به رایزنی های اخیر خود با دیگر رهبران کشورهای منطقه، با رهبری عربستان سعودی نیز دیدار خواهد کرد. روابط دو جانبه و سایر تحولات منطقه ای نیز بخشی از این بحث و گفت و گوها را تشکیل می دهد.

پاکستان و عربستان سعودی، روابط دوستانه ای با یکدیگر دارند.

این سومین سفر عمران خان به عربستان سعودی در سال جاری است. دیدارهای قبلی وی در ماه مه و سپتامبر سال جاری انجام شده بود. «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز در ماه فوریه سال جاری به پاکستان سفر کرده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان