arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

آتش‌سوزی در ۵۲۵ هکتار از مراتع طارم

فرماندار طارم گفت: متاسفانه ۵۲۵ هکتار از مراتع این شهرستان در شش ماهه نخست سال‌جاری دچار آتش‌سوزی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار طارم گفت: متاسفانه ۵۲۵ هکتار از مراتع این شهرستان در شش ماهه نخست سال‌جاری دچار آتش‌سوزی شده است.

ستار صفری  با اشاره به تغییر قانون مدیریت بحران کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ رئیس‌جمهور جهت اجرا، اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید در این قانون، موضوع پیشگیری است.

وی با اشاره به مدیریت مطلوب و انجام اقدامات پیشگیرانه در بارش‌های سیل‌آسای اواخر سال گذشته و اوایل امسال، گفت: در راستای مدیریت بارش‌ها و پخش سیلاب دو پروژه احداث بند رسوب‌گیر و انحرافی حوزه آب‌ریز شهر آب‌بر و بند رسوب‌گیر روستای هزارود علیا که از محل اعتبارات ملی در هفته دولت کلنگ‌زنی شد در دست پیمان بوده و در حال اجرا است که امیدواریم در کنترل سیلاب‌های احتمالی امسال کمک‌کننده باشد.

صفری بر ضرورت پایش مجدد مکان‌های احتمالی وقوع سیل تاکید کرد و افزود: بخشداران و شهرداران باید نسبت به پاک‌سازی و لایروبی انهار و مسیل‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که به صورت جدی پیگیر راه‌اندازی ساختمان امداد و نجات جاده‌ای روستای انذر هستیم، بیان کرد: امیدواریم این مرکز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

فرماندار طارم با بیان این‌ که متاسفانه ۵۲۵ هکتار از مراتع این شهرستان در شش ماهه نخست امسال دچار آتش‌سوزی شده است، افرود: در پی این آتش‌سوزی‌ها در مجموع ۸ میلیارد تومان به مراتع شهرستان خسارت وارد شد.

وی با بیان این مطلب که ۷۰ درصد آتش‌سوزی‌های شهرستان در نیمه اول سال‌جاری اتفاق افتاد، ادامه داد: بیشتر این آتش‌سوزی‌ها مربوط به مراتع چفتان و شورازگاه است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان