arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

تحقیقات استیضاح ترامپ به حالت تعلیق درآمد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، با رای‌گیری در صحن این مجلس بر سر آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ مخالف بوده و فعلاً این رای‌گیری انجام نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، با رای‌گیری در صحن این مجلس بر سر آغاز تحقیقات رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ مخالف بوده و فعلاً این رای‌گیری انجام نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه هیل، این تصمیم نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بعد از آن اتخاذ شد که رهبران دموکرات‌ها بعد از بازگشتشان به واشنگتن در پی یک تعطیلات دو هفته‌ای، به سراغ اعضای فراکسیون‌های مختلفشان رفته‌ تا میزان حمایت از برگزاری این رای‌گیری را در حزب دموکرات بسنجند.

نانسی پلوسی در صحبت‌هایی بعد از نشست‌هایش با رهبران حزب دموکرات و کلیت نمایندگان این حزب اعلام کرد، این رای‌گیری برای اعلام آغاز تحقیقات رسمی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار نخواهد شد.

با این حال دستیاران دموکرات‌ها تاکید کردند، همچنان وضعیت مربوط به استیضاح دونالد ترامپ قطعیت پیدا نکرده و پلوسی ممکن است زمانی از این تصمیم خود برگردد و چنین رای‌گیری را برگزار کند.

پلوسی به خبرنگاران در یک نشست مطبوعاتی در محل کنگره آمریکا گفت: فعلاً الزامی برای آن که ما این رای‌گیری را داشته باشیم نیست بنابراین در مقطع فعلی ما این رای‌گیری را انجام نخواهیم داد.

این تصمیم در حالی اعلام شده که دونالد ترامپ و همپیمانان جمهوریخواهش فشارهایشان را بر پلوسی به منظور برگزاری رای‌گیری رسمی بر سر آغاز رسمی تحقیقات استیضاح افزایش می‌دهند. آنها معتقدند چنین اتفاقی به جمهوریخواهان قدرت و نفوذ بیشتری در این فرآیند از جمله قابلیت مربوط به صدور فراخوان برای شاهدان خودشان را می‌دهد.

پیش از این نانسی پلوسی تا چندین ماه حتی در مقابل آغاز تحقیقات مقدماتی بر سر استیضاح دونالد ترامپ نیز مقاومت می‌کرد و نگران خسارات سیاسی بالقوه این فرآیند برای حزب دموکرات بود.

با این حال ماه گذشته میلادی بعد از بالاگرفتن مناقشه مربوط به شکایت یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از دونالد ترامپ از بابت گفتگوی تلفنی او در ماه ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین این مقاومت پلوسی کمتر شد و تاکنون ده‌ها تن از دموکرات‌ها از پیشبرد فرآیند استیضاح ترامپ به نحوی حمایت کرده‌اند.

بعد از مطرح شدن این مناقشه، پلوسی با آغاز رسمی تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ موافقت و آن را اعلام کرد.

برآورده شده تاکنون رقم دموکرات‌های حامی استیضاح دونالد ترامپ به 228 تن رسیده است.

در عین حال نانسی پلوسی گفت: تحقیقات مقدماتی مربوط به استیضاح ترامپ تاکنون کمیته‌های کنگره آمریکا را به سمت نقش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدایت کرده است.

پلوسی در این کنفرانس خبری اظهار کرد: به نظر می‌رسد همه مسیرها منتهی به رابطه پوتین با رئیس جمهور کشور ما می‌شوند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چرا با برگزاری رای‌گیری رسمی در صحن مجلس نمایندگان آمریکا، پاسخ بلوف‌های دولت ترامپ را نمی‌دهد پاسخ داد: ما این جا نیامده‌ایم که به بلوف‌ها پاسخ دهیم. ما این جا هستیم تا حقیقت را پیدا کنیم و قانون اساسی آمریکا را اجرا کنیم. این برای ما یک بازی نیست و به شدت جدی است.

در عین حال آدام شف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس خبری صحبت کرده و گفت: کمیته‌های کنگره پیشرفتی چشمگیر در زمینه یافتن پاسخ سوالات مربوط به گفت و گوی تلفنی جنجالی ماه ژوئیه ترامپ با زلنسکی حاصل کرده اند.

آدام شف تصریح کرد: دولت ترامپ به مانع‌تراشی بر سر راه تحقیقات کمیته‌های کنگره ادامه می‌دهد و وزارت خارجه دولت ترامپ نیز از واگذاری اسناد درخواستی در چارچوب این تحقیقات خودداری می‌کند.

نظرات بینندگان