arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

خودداری مایک پنس و رودی جولیانی از شرکت در روند تحقیقات استیضاح ترامپ

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و وکیل شخصی دونالد ترامپ گفته‌اند از شرکت در روند تحقیقات مجلس نمایندگان در جریان استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده، خودداری می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پنس، معاون ترامپ، از طریق وکیل خود اعلام کرده که فهرست بلند مدارک مربوط به پرونده اوکراین را در اختیار قانون‌گذاران نمی‌گذارد.

سه کمیته مجلس نمایندگان، که اکثریت در آن با دمکرات‌ها است، خواستار دسترسی به این اسناد شده بودند.

رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، نیز گفته با کنگره همکاری نمی‌کند.

روند تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهوری ایالات متحده از دوم مهر ماه به دستور نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز شد.

در شکایت یک مقام اطلاعاتی آمریکا، از مکالمه تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی اظهار شده که آقای ترامپ از آقای زلنسکی خواسته در مورد خانواده جو بایدن، از رقبای اصلی انتخاباتی آقای ترامپ در حزب دمکرات، تحقیق کند.

بنا بر این شکایت دونالد ترامپ از رئیس‌جمهوری اوکراین خواسته با رودی جولیانی و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، در تحقیقات مربوط به جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، همکاری کند.

دونالد ترامپ ضمن رد هرگونه خطایی در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود با زلنسکی، روند تحقیقات کنگره را «کلاهبرداری» توصیف کرده‌است.

در همین راستا در ۲۵ مهر ماه گوردون ساندلند، سفیر آمریکا نزد اتحادیه اروپا، قرار است در جلسه پرسش و پاسخ کنگره شرکت کند.

پیشتر در ۲۲ مهر ماه جرج کنت، یک دیپلمات ارشد آمریکا پشت درهای بسته شهادت داده بود. پیش از او نیز فیونا هیل، مدیر ارشد پیشین در دفتر امور روسیه و اروپا در شورای امنیت ملی رئیس‌جمهوری به پرسش‌های قانون‌گذاران پاسخ داده بود.

نظرات بینندگان